Pin to drive problem?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Fuelman
Teslaägare

Pin to drive problem?

Inlägg av Fuelman »

Har haft "pin to drive" aktiverad länge utan problem. När jag för några dagar sedan skulle starta bilen fick jag plötsligt inte upp pinkod. Kom inte ur CAR OFF-läget :shock: och enda sättet att få igång bilen blev tills slut via appens keyless driving. Har testat att sedan avaktivera "pin to drive" = Allt fungerar då normalt. När jag sedan igen aktiverar "pin to drive" igen = samma problem.

Någon annan som upplevt liknande? Hur löstes det?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Pin to drive problem?

Inlägg av LarsL »

Jag fick något liknande, pinnrutan kom inte upp. Jag tror att orsaken var att jag pillade på något annat precis när jag drog i ”växeln”. För att komma iväg fick gå in och avaktivera den för att kunna köra vidare. Fick problemet en gång till sedan men hade då tid med en omstart och sedan har det funkat.

Önskar verkligen att det kommer en lösning så att jag slipper p2d i framtiden. En schemaläggning över tider då den är inaktiverad är en lösning. En annan kan vara ansiktsigenkänning via den interna kameran. Fingeravtryck senor finns väl inte i bilen?
Användarvisningsbild
Fuelman
Teslaägare

Re: Pin to drive problem?

Inlägg av Fuelman »

Har hamnat i samma läge nu. Får avaktivera Pin to Drive varje gång jag sätter mig i bilen. Sedan aktivera den igen. Får se hur länge man orkar det :shock:
Skriv svar