Model S 2015 70D. Version 2019.32.12.3. Någon som har har stött på liknande?
Har inte brytt mig om att kontakta Tesla än men kommer nog göra det. Har provat "Hard reset" på bilen (broms nedtryckt +scroll wheel) men upplever samma sak efter det.

Moderator: Redaktion
Exakt samma sak för mig sedan bilen tillslut sög i sig 2019.40.2. Har frågat om det i min SMS-monolog med SC...Svenssons skrev:Problemet som är här är inte att appen inte kommer åt bilen. Appen har kommunikation med bilen och man kan styra övriga funktioner förutom klimatanläggningen från appen. Försöker man starta klimatanläggningen får man upp en grå ruta med felmeddelandet enligt trådnamnet.
Får du upp en dialog om att klimatanläggningen inte kunde slås på men kunnat styra övriga funktioner som t.ex. låsa upp, tuta och blinka? För mig är detta ett nytt problem som aldrig under mina tidigare dryga 3 år funnits i appen.Legato skrev:För mig har det varit ungefär samma alltid. 4 olika Teslor och 3 år.
Ungefär 9 av 10 ggr fungerar det.
Hade exakt samma problem i min X i förra veckan. Gjorde omstart och har inte hänt igen sedan dess.Svenssons skrev:Jag har också fått detta problem på senaste tiden. Verkar ha kommit i samband med uppdatering som ändrade till schemalagd uppvärmning. Hjälper inte att gå in och försöka ändra temperaturen eller något annat. Efter att jag började köra senaste gången som det inte fungerade kunde jag inte heller slå på klimatet så att det var igång när jag skulle lämna bilen.
Climate keeper unavailable due to system fault.
Omstart av stora displayen löste problemen.
Har precis samma problem samtidigt som man inte kan slå på klimatanläggningen via appen (bra kontakt med bilen, allt annat i appen fungerar). Löser sig efter omstart men kommer igen efter ett par dagar. Trodde först att det kom efter man kört "schemalagd avresa" men igår kom det utan att jag hade haft den på.Svenssons skrev:Jag har också fått detta problem på senaste tiden. Verkar ha kommit i samband med uppdatering som ändrade till schemalagd uppvärmning. Hjälper inte att gå in och försöka ändra temperaturen eller något annat. Efter att jag började köra senaste gången som det inte fungerade kunde jag inte heller slå på klimatet så att det var igång när jag skulle lämna bilen.
Climate keeper unavailable due to system fault.
Omstart av stora displayen löste problemen.
Nu använder jag knappast Autopilot så det där kan nog kvitta för mig.Uppdateringar för Autopilot med mjukvaruversion 2019.40.2.2
Vår senaste mjukvaruuppdatering introducerar förändringar till en del Autopilotfunktioner som påverkar hur de fungerar i din Model S. Dessa förändringar är ett krav för att möta EU-regler och påverkar endast vissa Model S och Model X då de flesta Tesla-bilar redan har dessa uppdateringar. Vi är besvikna på regleringarna som har införts då de begränsar funktionernas effektivitet och vi kommer fortsätta förespråka att full funktionalitet kan återställas.
Dessa förändringar inför begränsningar ...