Får inte till det! Har varit i kontakt med Aperta-service i Göteborg. De sa att det kan vara "trixigt" att få Aperta ta emot signaler från Teslan.
Jag har följt anvisningar till punkt och pricka och gjort många försök. Teslan tar emot signalen från fjärrkontrollen och skickar även signaler till Aperta, men den visar kalla handen.
Är det någon därute som har lyckats. Ingen livsviktig funktion, men det skulle vara roligt att få det att fungera.
Garageportsmanövrering med Aperta 868L
Moderator: Redaktion
Re: Garageportsmanövrering med Aperta 868L
Kolla CWNE88 på YouTube, han har en video om Teslas garageportsöppnare. Ger ingen lösning men kan ge info om eventuell felkälla.
Tesla Model Y LR Vit med EAP och Acc.boost "Ice Queen", levererad 2022-03-18
Re: Garageportsmanövrering med Aperta 868L
Jag har fått vår Model X att snacka med Aperto 868L. Antar att det är samma öppnare eller är Aperta ett annat fabrikat?
Minns att det var lite knixigt, var tvungen att vara två pers eftersom jag inte hann upp/ner för stegen och trycka på knappen på öppnaren och sedan bilen innan pairingen misslyckades. Men det var två år sedan jag konfade nu, så minns inte i detalj hur vi gjorde. Har för mig att det skiljde sig lite från manualen till öppnaren, men att det förutom tidsaspekten (hur lång tid man hade på sig att trigga i bilen eller på öppnaren) var rätt likt.
Tror dock att det sitter annan hårdvara i Model 3 också, så inte säkert att det funkar bara för att den lirar med Model S/X.
Edit: Hittade denna som jag tror var instruktionen vi följde: http://www.aperto.se/wp-content/uploads ... 018-04.pdf
Se till att ha en person i bilen när du klickar på knappen på öppnaren. Så fort du satt öppnaren i inlärningsläge får din assistent i bilen klicka vidare i Homelink-inställningarna så att bilen hinner skicka sina signaler innan öppnaren slutar lyssna.
Minns att det var lite knixigt, var tvungen att vara två pers eftersom jag inte hann upp/ner för stegen och trycka på knappen på öppnaren och sedan bilen innan pairingen misslyckades. Men det var två år sedan jag konfade nu, så minns inte i detalj hur vi gjorde. Har för mig att det skiljde sig lite från manualen till öppnaren, men att det förutom tidsaspekten (hur lång tid man hade på sig att trigga i bilen eller på öppnaren) var rätt likt.
Tror dock att det sitter annan hårdvara i Model 3 också, så inte säkert att det funkar bara för att den lirar med Model S/X.
Edit: Hittade denna som jag tror var instruktionen vi följde: http://www.aperto.se/wp-content/uploads ... 018-04.pdf
Se till att ha en person i bilen när du klickar på knappen på öppnaren. Så fort du satt öppnaren i inlärningsläge får din assistent i bilen klicka vidare i Homelink-inställningarna så att bilen hinner skicka sina signaler innan öppnaren slutar lyssna.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD