Garageportsmanövrering med Aperta 868L

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 03 nov 2016 17:34
Ort: Västerås

Garageportsmanövrering med Aperta 868L

Inlägg av Hebbe »

Får inte till det! Har varit i kontakt med Aperta-service i Göteborg. De sa att det kan vara "trixigt" att få Aperta ta emot signaler från Teslan.

Jag har följt anvisningar till punkt och pricka och gjort många försök. Teslan tar emot signalen från fjärrkontrollen och skickar även signaler till Aperta, men den visar kalla handen.

Är det någon därute som har lyckats. Ingen livsviktig funktion, men det skulle vara roligt att få det att fungera.
Användarvisningsbild
Hellplant
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 nov 2019 14:07
Ort: Värmdö

Re: Garageportsmanövrering med Aperta 868L

Inlägg av Hellplant »

Kolla CWNE88 på YouTube, han har en video om Teslas garageportsöppnare. Ger ingen lösning men kan ge info om eventuell felkälla.

Tesla Model 3 LR Vit med FSD "Snowman", levererad 2019-12-21 Såld 2023-11-24
Tesla Model Y LR Vit med EAP och Acc.boost "Ice Queen", levererad 2022-03-18
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Garageportsmanövrering med Aperta 868L

Inlägg av Alfred »

Jag har fått vår Model X att snacka med Aperto 868L. Antar att det är samma öppnare eller är Aperta ett annat fabrikat?

Minns att det var lite knixigt, var tvungen att vara två pers eftersom jag inte hann upp/ner för stegen och trycka på knappen på öppnaren och sedan bilen innan pairingen misslyckades. Men det var två år sedan jag konfade nu, så minns inte i detalj hur vi gjorde. Har för mig att det skiljde sig lite från manualen till öppnaren, men att det förutom tidsaspekten (hur lång tid man hade på sig att trigga i bilen eller på öppnaren) var rätt likt.

Tror dock att det sitter annan hårdvara i Model 3 också, så inte säkert att det funkar bara för att den lirar med Model S/X.

Edit: Hittade denna som jag tror var instruktionen vi följde: http://www.aperto.se/wp-content/uploads ... 018-04.pdf

Se till att ha en person i bilen när du klickar på knappen på öppnaren. Så fort du satt öppnaren i inlärningsläge får din assistent i bilen klicka vidare i Homelink-inställningarna så att bilen hinner skicka sina signaler innan öppnaren slutar lyssna.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Skriv svar