Tre månader in i mitt ägande kan jag sammanfatta det hela.
Fullständigt underbar bil! Satan i gatan, jag trodde aldrig man skulle kunna älska sin bil så mycket. Jag känner mig alltid 20 år yngre när jag är ute med bilen.
OK, lite svettigt varje månad när räkningarna ska betalas, en hel del strul från Teslas sida (bilen var avställd första tre veckorna, handpenningen betalades tillbaka efter 2½ månad, bokades in på service utan att de hade fått hem de viktigaste delarna när jag väl kom dit, blev debiterad trängselavgift trots att vi bara var två bilar där samtidigt som jag kom ut när laddningen var klar - men personalen har alltid varit trevlig (bra att spara e-postadressen till säljaren som får lösa allt så fort något uppstår)), parkeringskrockat en gång och skrapat upp plasten på en stänkskärm (har i princip aldrig gjort något sådant tidigare), redan åkt 1000 mil (!) och kan fortfarande inte ladda hemma (tur jag bor nära Bredden, synd bara att det måste vara Europas absolut sämsta SuC).
Men det är fan värt det!
Älskar AP och accelerationen/vridmomentet, tycker vingarna är ascoola, gillar skärmen och GUI, automatiska dörrarna och appen.
Gillar dock inte att jag betalat en miljon för en bil som inte kan läsa vägskyltar eller öppna bakluckan när jag kommer med matkassar!!!
Fundersam på varför mittbackspegeln inte ställer in sig själv enligt sin profil när man kommer, varför det är så dåligt med fack och lådor att lägga saker i (ett stort jävla hål är ju inte lika användbart som det är), varför "grillen" är så platt (borde innebära ganska stort luftmotstånd), varför sätena inte har stöd för låren.
Jag kommer aldrig kunna köpa annan bil som inte har 1. AP 2. bra acceleration 3. coola dörrar. Det får bli performancemodellen nästa gång så det blir något skillnad.