Fredrik j skrev:Så teorin är att det bara är teslaägare som otåligt väntar på sin nya bil? Att alla andra bilköp bara är nödvändigt ont som man helst skulle vilja slippa? Lite som att gå till tandläkaren?
Nej, så är det nog inte. Skillnaden är att det går att kolla på Tesla. Tesla släpper Vin lite halvdolt på din hemsida. Det kan ju vara medvetet.
Har andra leverantörer ett "konto" för en beställd bil som man kan logga in på?
Det hade inte Peugeot när jag köpt bil där ungefär samtidigt som första Teslan. Kanske har de det nu.
Man fick istället kolla leveranstid med säljaren och svaret man fick var nog mest baserat på säljarens erfarenhet, inte så mycket kontroll.
Sen är Teslan roligare än alla andra bilar jag har haft eller kört i alla fall. En del av upplevelsen är nog känslan att den ger en försmak av framtiden.
Jag provkörde några BMW för nåt halvår sen som en säljare ställde till oss på företaget. Jag tror de var välbyggda och med bra kvalité. Säkert ett under av mekanik. Vissa saker funkade bättre än på Teslan. Rejäla rabatter vissa > 25%. Köpsuget var dock exakt 0. De hade avgasmotor och kändes allmänt gammaldags.
Trots att jag redan åker i en Model S så kollar jag mitt Teslakonto varje dag. Jag har sökt på båtar och jämfört med andras leveranstider.