Nyfiken på om någon fått ett L erbjudande någongång?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
worldcitizen
Teslaägare

Inlägg av worldcitizen »

Dagens i-lands problem,

Köpte min MXP i somras utan L då det gick att beställa den så under 2 månader typ.
Känner inte att jag behöver det nu men om jag skall sälja den så räknar ju dom flesta med att en MXP Raven har L så då tror jag det blir en nackdel att inte ha det.

Låt mig få era kvalificerade gissningar på om jag kommer kunna beställa detta någon gång för mindre än 94 000SEK som det skulle kostat idag :)
2014 Model S85d
2019 Model X Performance
2024 Model Y Performance, quicksilver.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Finns nog rätt många som inte bryr sig om L, eller överhuvudtaget vet vad det är...
Kan faktiskt vara en fördel att vara utan. Det är ju annorlunda.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Re: Nyfiken på om någon fått ett L erbjudande någongång?

Inlägg av BrooklynS »

Vad är "L"?
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Ludicrous

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Personligen hade jag aldrig köpt en fyrhjulsdriven Performance utan L. Det är verkligen dag och natt även utan att köra ludicrous plus (alltså förvärma till 52°C och aktivera launch mode) tyvärr tror jag inte du får möjlighet att uppgradera till L även om hårdvaran (ny säkring) är där. Du kan ju alltid höra och återkomma med svaret.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
Finns nog rätt många som inte bryr sig om L, eller överhuvudtaget vet vad det är...
säkert riktigt, men samma personer är nog ganska ointresserade av att betala extra för performance också, så om man är villig att sälja bilen till samma pris som en Long Range, så är det nog inget problem, men om man vill åt Performancekunderna, så kan det nog vara mer av en utmaning.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
säkert riktigt, men samma personer är nog ganska ointresserade av att betala extra för performance också, så om man är villig att sälja bilen till samma pris som en Long Range, så är det nog inget problem, men om man vill åt Performancekunderna, så kan det nog vara mer av en utmaning.
Well, uppenbarligen fanns det folk som ville köpa P utan L eftersom Tesla sålde bilarna så under en rätt lång period.
Därmed bör det ju också finnas begköpare med samma intresse.
Så länge man lägger priset lite under L så går de säkert sälja utan.

Skriv svar