Spolarpump paj

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Spolarpump paj

Inlägg av Jojo »

Nu har min spolarpump lagt av. Kanonbra, såhär års. Att besvära Tesla med detta känns verkligen onödig, då de inte verka vela befatta sig med något annat än att sälja sina bilar :evil: . Vid bokning får man en tid långt in i januari och man vet ju inte ens om denna blir av nuförtiden. Eftersom jag använder bilen flitigt även vintertid har jag inte råd med att vänta på att påskharen levererar en ny pump. Därför min(a) fråga(/or):
  • vart får jag tag på en ny pump? (generisk part???)
    hur gör man detta själv? (jag är inte ovan att meka, har dock ingen lust att bryta av ngn plastbit som sedan ställer till)
    ngn som har gjort jobbet redan?
    ngn somkan fixa sådant åt mig? (har just nu väldigt mycket på jobbet och ytterst lite tid över för annat)
Hör av er med tips och förslag!
Cheers
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Spolarpump paj

Inlägg av taliz »

Skriv i ärendet att det är brådskande?
Sen går det ju enligt uppgift att ringa SC numera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Bör vara den gamla versionen som inte gick så bra med kyla som du har då. Den nya spolarpumpen är super!

Fick det fixat med en sådan där ranger förra vintern. Gick på samma dag.

Den sitter vid vänster hjulhus fram, man tar bara loss tyget (har ljuddämpningsmaterialet på min, gissar på att det sitter plast där annars) och där bakom sitter pumpen intill dörren, enkel att klicka loss och går seriöst på 10 sekunder att byta. Man bör ha en hink med som man kan fylla så inte all spolarvätska går till spillo.

Om du har garanti kvar så fixar en ranger det på mindre än 5 minuter.

Edit: (Kom på att det kanske är svårt med service där, men om du lägger in ett ärende och specifikt frågar efter en ranger? Det finns flera rangers nu ju, förra vintern fanns det bara 1)
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Och det nya numret till SC är numera 0775-888036
:)
Annars är det väl vimmerby som gäller om man inte kan hitta eller få tag i den snabbt från Tesla eller på annat håll (Tars kanske?)

Att slänga på helt nya torkarblad är också ett akut-tips tills du löst det med ny pump (om det inte redan sitter nya blad förstås)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Har bytt på en facelift.
Får ta loss höger framhjul och där bakom innerskärmen närmast ”torpedväggen” sitter pumpen. Ny del skulle jag beställa från tesla eller köpa som andra sagt via Vimmerby tex.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inlägg av fimpen »

Hej

Kan bidra med erfarenhet från detta fel, MS-14. Vi kontakt med tesla (det var på den tiden de svarade på telefon) så tyckte de (helt korrekt) att detta var en trafikfara, samtidigt som bärgning 25 mil kändes våldsamt, så det kom en ranger och fixade det på 20 minuter... enormt smidigt...

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare

Inlägg av samuelsu »

Jag köpte via bildelsbasen.se och bytte själv på 30min. Sen spolade det inget då heller. En pinsam googling senare insåg jag att man skulle trycka _hårt_ på knappen på spaken. Då spolade det. Så jag har antagligen en hel pump att sälja dig. Vänster framhjul hittade jag min bakom. Lätt att ta bort innerskärmen. Lätt att byta pumpen. Hör av dig om du vill köpa min bytta pump.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Spolarpump paj

Inlägg av taliz »

Inte alla som vågat erkänna en sån miss.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare

Inlägg av samuelsu »

taliz skrev:
Inte alla som vågat erkänna en sån miss. BildBild
Den bjuder jag gärna på!
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

samuelsu skrev:
Jag köpte via bildelsbasen.se och bytte själv på 30min. Sen spolade det inget då heller. En pinsam googling senare insåg jag att man skulle trycka _hårt_ på knappen på spaken. Då spolade det. Så jag har antagligen en hel pump att sälja dig. Vänster framhjul hittade jag min bakom. Lätt att ta bort innerskärmen. Lätt att byta pumpen. Hör av dig om du vill köpa min bytta pump.
Gjorde liknande sak när jag hämtade ut min första tesla. Åkte tillbaka, och de visade mig snällt hur den funkade. Kan säga att jag skämdes lite då. Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Exakt samma funktion som på MB så jag kände mig som hemma direkt. Kanske också därför jag inte stör mig så mycket på automattorkaren.

Bara jag som tänker på efterrätt när ser den här tråden?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

LarsL skrev:
Exakt samma funktion som på MB så jag kände mig som hemma direkt. Kanske också därför jag inte stör mig så mycket på automattorkaren.

Jag tänkte äpplepaj, men sen så förstördes mina tankar när jag såg spolarvätskepump.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Tars skrev:
LarsL skrev:

Jag tänkte äpplepaj, men sen så förstördes mina tankar när jag såg spolarvätskepump.
Mmm, vaniljsås!
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Skönt att trådarna aldrig spårar.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Vaddå? Den här tråden var ju paj redan från början :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Bjelke skrev:
Och det nya numret till SC är numera 0775-888036
:)
'We are unable to answer your call, please try again later...', det är det enda jag fick höra när man slå numret och knappar sig genom den tråkiga menyn :evil: :evil: :evil: . Ärendet har givetvis försvunnit i appen :twisted: :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inlägg av Yxel »

Prova 08-446 804 45 och välja alternativ 5. Men du måste nog vänta till efter klockan 9.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

samuelsu skrev:
Tack för Ditt erbjudande! Återkommer i ärendet.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Yxel skrev:
Prova 08-446 804 45 och välja alternativ 5. Men du måste nog vänta till efter klockan 9.
Jag fick det numret också av SC men tvivlade starkt på att det hade återinförts efter att dom stängde ner kopplingen till SC i våras, men
bra om dom har fixat det också :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Tyvärr samma scenario på det andra numret... :evil:
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Sådär, nu har jag, efter flera timmars (!!!) väntan i telefonen äntligen fått tag på någon hos Tesla. Men vad hjälper det? Det enda man får är en tid på 'Tesla Mobile Service', där man måste bege sig till Nacka för att få jobbet utfört :evil: :evil: :evil: Givetvis under arbetstid :evil: :evil: :evil: . Hur ska man göra det??? Detta kunde man förstås inte svara på. Ranger Service finns inte längre. Man blir galen! Nu tänkte jag fixa saken själv, det är nog det enda som hjälper. Och någon ny Tesla kommer jag nog inte köpa om de inte skärper sig omgående. Hellre en asiatisk skräpbil, där man kan få hjälp när det behövs än ett sådant icke-service-kaos :twisted: :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Får du tid utanför kontorstid hos Kia/Hyundai menar du?

Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
Får du tid utanför kontorstid hos Kia/Hyundai menar du?
Vet inte hur det är med Kia/Hyundai men jag kan lämna/hämta min Superb mellan 6:45 och 18:00 på Skoda i Jönköping. Brukar lämna bilen efter jobbet och hämtar nästa dag efter jobbet.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Spolarpump paj

Inlägg av taliz »

Det låter ju rätt rimligt att kunna lämna/hämta innan eller efter jobbet.
I Oslo verkar man kunna lämna from kl07 åtminstone, så det handlar väl om volym.

Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
Det låter ju rätt rimligt att kunna lämna/hämta innan eller efter jobbet.
I Oslo verkar man kunna lämna from kl07 åtminstone, så det handlar väl om volym.
Jag tror att det är just det som Jojo vill att Tesla ska ge honom, möjlighet att lämna/hämta innan eller efter jobbet
Skriv svar