Passagerardörr går inte att stänga

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Tjompen
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 okt 2019 13:12
Ort: Stockholm

Passagerardörr går inte att stänga

Inlägg av Tjompen »

Har råkat ut för ett problem med främre passagerardörren. Det är flera plusgrader och bilen har stått i varmgarage så det har inte med kyla/frysning att göra.

Fönsterrutan går inte ända upp då dörren stängs vilket innebär att bilen indikerar att dörren inte är stängd och det går då heller inte att låsa bilen. Vissa gånger händer inget mer är detta och vissa gånger då dörren stängs så går rutan upp och ner ett par gånger (bara sista biten) samtidigt som displayen blinkar och svartnar om vartannat. Rutan stannar efter ett tag i några centimeter öppet läge.

Jag har startat om bilen på flera sätt på inrådan av engelskspråkig Tesla Assistans. Det enda som funkar för att bilen skall gå att låsa är att stänga av bilen genom displayen, för då går rutan upp efter några minuter, men så fort man öppnar passagerardörren så blir det samma problem igen.

Fick rådet av Tesla Assistans att åka förbi ett servicecenter så fort jag kan, men tänkte ändå höra om någon här råkat ut för något liknande och kanske har något tips.
Model 3 Performance (såld)
Mazda MX 30 (såld)
Volvo C40 Twin (såld)
Kia EV9 GT Line
Användarvisningsbild
Johlei
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
Ort: Huddinge
Referralkod: ts.la/john713130

Re: Passagerardörr går inte att stänga

Inlägg av Johlei »

Kontrollfråga: visst har du försökt stänga fönstren med fönsterhisskontrollerna?

Själv har jag lämnat både passagerar- och förarsidan med öppna fönster eftersom jag kommit åt fönsterhissarna när jag ska kliva ur.....
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tjompen
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 okt 2019 13:12
Ort: Stockholm

Re: Passagerardörr går inte att stänga

Inlägg av Tjompen »

Japp. Har till och med "bootat om" fönsterhissen som man tydligen gör genom att öppna/stänga fönstret flera gånger i rad med dörren öppen och hålla kvar ner/upp knappen fem sekunder varje gång fönstret är i öppet/stängt läge.
Model 3 Performance (såld)
Mazda MX 30 (såld)
Volvo C40 Twin (såld)
Kia EV9 GT Line
Skriv svar