Batteri slut i TPMS?
Moderator: Redaktion
Batteri slut i TPMS?
Har en S producerad augusti 2015. Fick igår felmeddelande om att däcktrycket inte går att läsa. Har startat om några ggr men felmeddelandet kvarstår. Kan det vara batteriet i TPMS som gett upp? Räcker det med att ett ger upp för att man ska få felmeddelandet?
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Batteri slut i TPMS?
Vet inte. Får bara felmeddelandet att den inte kan läsa av sensorerna. Vet inte om det räcker med att den inte får signal från en för att det meddelandet ska komma upp?NEO skrev:I alla fyra sensorer eller bara en?
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Det kan du se i vänster sida av display om du skrollar ner med skrollhjul på vänster sida av ratten, en av menyerna är live visning av däcktryck om du har autopilot, har du inte är du tvungen att använda ett verktyg som kan läsa 433MHz och på så sätt se vilken sensor som är trasig. Annars kan det vara själva styrmodulen.bat skrev:Vet inte. Får bara felmeddelandet att den inte kan läsa av sensorerna. Vet inte om det räcker med att den inte får signal från en för att det meddelandet ska komma upp?NEO skrev:I alla fyra sensorer eller bara en?
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
För mig hade säkring 47 gått när jag skulle koppla in OBD2 adaptern (kortslöt något) och då tappade jag kontakten med alla TPMS sensorerna.
En 5ah säkring
En 5ah säkring
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
På vissa modeller av TPMS brukar batterierna bara räcka 5år så det kan mycket väl vara så.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.