Politiska partier
Moderator: Redaktion
Politiska partier
Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos? 

Re: Artikel i media
Nej vissa aka inte ha tillgång till dator och internet.hooked skrev:https://www.di.se/bil/moderaterna-vill- ... lt-tokigt/
90% av de som reagerar på denna artikel i DI gillar kommentaren![]()
Har idioten nånsin varit ute i trafiken och sett tvåfiliga vägar? Information måste man samla från flera håll inte bara från sin partiledare
- metchristian
- Teslaägare
???? De har ju rätt. Bilbranschen står helt still just nu! Pga denna skitskatt.. vill man främja miljön så måste man ju göra det möjligt för folk att byta en äldre bil till en modernare även om det är en bensin/diesel eller el. För oftast är det bättre för miljön me nyare bilar än äldre..LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
Varför pratar Moderaterna om fördelningspolitik? Varför stoppar Moderaterna en sänkning av arbetsgivaravgiften? Varför stoppar Moderaterna en privatisering av Arbetsförmedlingen? ”Nya” gamla Moderaterna är väldigt långt ifrån det parti som jag kunde rösta på under Reinfeldts tid och det är det nog många som håller med om. Vad ska slopas här näst? RUT och ROT?metchristian skrev:???? De har ju rätt. Bilbranschen står helt still just nu! Pga denna skitskatt.. vill man främja miljön så måste man ju göra det möjligt för folk att byta en äldre bil till en modernare även om det är en bensin/diesel eller el. För oftast är det bättre för miljön me nyare bilar än äldre..LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
Moderaterna har blivit ett populistparti som hamnat helt i händerna på SD och Vänsterpartiet... jävla bra!
- metchristian
- Teslaägare
Om politikerna hade tagit sd på allvar och alla svenskarna på allvar så hade aldrig sd blivit så stora som de är nu och då tvingas man försöka locka tillbaka och det är rena sandlådan.. därmed ej sagt att något parti har ovettiga synpunkter...LarsL skrev:Varför pratar Moderaterna om fördelningspolitik? Varför stoppar Moderaterna en sänkning av arbetsgivaravgiften? Varför stoppar Moderaterna en privatisering av Arbetsförmedlingen? ”Nya” gamla Moderaterna är väldigt långt ifrån det parti som jag kunde rösta på under Reinfeldts tid och det är det nog många som håller med om. Vad ska slopas här näst? RUT och ROT?metchristian skrev:???? De har ju rätt. Bilbranschen står helt still just nu! Pga denna skitskatt.. vill man främja miljön så måste man ju göra det möjligt för folk att byta en äldre bil till en modernare även om det är en bensin/diesel eller el. För oftast är det bättre för miljön me nyare bilar än äldre..LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
Moderaterna har blivit ett populistparti som hamnat helt i händerna på SD och Vänsterpartiet... jävla bra!
Vad skulle vara lockande med Moderaterna nu? De beter ju sig som rena idioter sedan Reinfeldt försvann. Först försöker de alliera sig med sossarna och sedan med SD och nu i något slags sjukt samfund med Vänsterpartiet.metchristian skrev:Om politikerna hade tagit sd på allvar och alla svenskarna på allvar så hade aldrig sd blivit så stora som de är nu och då tvingas man försöka locka tillbaka och det är rena sandlådan.. därmed ej sagt att något parti har ovettiga synpunkter...LarsL skrev:Varför pratar Moderaterna om fördelningspolitik? Varför stoppar Moderaterna en sänkning av arbetsgivaravgiften? Varför stoppar Moderaterna en privatisering av Arbetsförmedlingen? ”Nya” gamla Moderaterna är väldigt långt ifrån det parti som jag kunde rösta på under Reinfeldts tid och det är det nog många som håller med om. Vad ska slopas här näst? RUT och ROT?metchristian skrev:???? De har ju rätt. Bilbranschen står helt still just nu! Pga denna skitskatt.. vill man främja miljön så måste man ju göra det möjligt för folk att byta en äldre bil till en modernare även om det är en bensin/diesel eller el. För oftast är det bättre för miljön me nyare bilar än äldre..LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag läser kommentarerna.hooked skrev:https://www.di.se/bil/moderaterna-vill- ... lt-tokigt/
Det vrålas JANTE rakt ut från många i kommentarsfältet.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Framför allt stor okunskap och myter som motbevisats om och om igen, som basuneras ut med mycket stort självförtroende.Nicke Nyfiken skrev:Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag läser kommentarerna.hooked skrev:https://www.di.se/bil/moderaterna-vill- ... lt-tokigt/

Jag började skriva egna svar, men insåg att jag nog bara skulle mata trollen.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
När det gått över en viss gräns så är det lönlöst att lägga fram fakta. Och det är oftast de som skriker högst om de värsta elbilsmyterna som är de mest avundsjuka.fth skrev:Framför allt stor okunskap och myter som motbevisats om och om igen, som basuneras ut med mycket stort självförtroende.Nicke Nyfiken skrev:Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag läser kommentarerna.hooked skrev:https://www.di.se/bil/moderaterna-vill- ... lt-tokigt/
Det vrålas JANTE rakt ut från många i kommentarsfältet.![]()
Jag började skriva egna svar, men insåg att jag nog bara skulle mata trollen.
/fth
Det är synd om dem egentligen, men jag kan ändå inte låta bli att skratta åt dem när de flippar ut totalt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Så jävla äckligt är det. Har alltid röstat på M. Slut på det nu.LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
Nicke Nyfiken skrev:Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag läser kommentarerna.hooked skrev:https://www.di.se/bil/moderaterna-vill- ... lt-tokigt/
Klarar inte av att läsa skiten. Får eksem och högt blodtryck. Men M visste vad de gjorde. Slåss med SD om packet.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Man har alltid anklagat S för att konstant hungra efter regeringsmakten, men nu är det exakt samma visa hos M. Partiet var inte perfekt under Reinfeldt, men på den tiden kunde jag i alla fall ha sympatier för dom. Nu häver dom bara ur sig vad som råkar låta bra för stunden känns det som. Ni minns väl mitt i bensinupproret, då M och KD plötsligt började köpa reklamplatser och kampanja för att sänka bensinskatten?LarsL skrev:Vad skulle vara lockande med Moderaterna nu? De beter ju sig som rena idioter sedan Reinfeldt försvann. Först försöker de alliera sig med sossarna och sedan med SD och nu i något slags sjukt samfund med Vänsterpartiet.metchristian skrev:Om politikerna hade tagit sd på allvar och alla svenskarna på allvar så hade aldrig sd blivit så stora som de är nu och då tvingas man försöka locka tillbaka och det är rena sandlådan.. därmed ej sagt att något parti har ovettiga synpunkter...LarsL skrev:Varför pratar Moderaterna om fördelningspolitik? Varför stoppar Moderaterna en sänkning av arbetsgivaravgiften? Varför stoppar Moderaterna en privatisering av Arbetsförmedlingen? ”Nya” gamla Moderaterna är väldigt långt ifrån det parti som jag kunde rösta på under Reinfeldts tid och det är det nog många som håller med om. Vad ska slopas här näst? RUT och ROT?metchristian skrev:???? De har ju rätt. Bilbranschen står helt still just nu! Pga denna skitskatt.. vill man främja miljön så måste man ju göra det möjligt för folk att byta en äldre bil till en modernare även om det är en bensin/diesel eller el. För oftast är det bättre för miljön me nyare bilar än äldre..LarsL skrev:Jag förstår inte hur Moderaterna kunde gå från ett småmysigt ”arbetarparti” till detta sjuka högerpopulistiska kaos?
Alliansen sprack med dunder och bång, men jag anser inte att varken C eller L flyttat sig märkvärt på den politiska skalan, utan det är högersvansen som dragit iväg både uppåt och högerut.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Hur är di artikeln om moderaterna? Den är bakom betalvägg. Jag kan bara läsa att det blir tokigt med export av bonus bilar till Norge, vilket är sant, se till och fixa det illa kvickt med en majoritet i riksdagen, ingen utredning. Systemet är dysfunktionellt, sånt som är viktigt blir inte beslutat.
(Jag ser att skatten har öka väldigt mycket på en del bilar, tex VW Tiguan kostar nästan 12 000 kr/ per år nu.) Knappast bra att chockhöja så, marknaden blir chockad och svårbedömd och riskabel.
(Jag ser att skatten har öka väldigt mycket på en del bilar, tex VW Tiguan kostar nästan 12 000 kr/ per år nu.) Knappast bra att chockhöja så, marknaden blir chockad och svårbedömd och riskabel.
Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
Fredrik hade/har fel om invandring. Men annars var han nog vassare än dagens partitoppar.
Helt otroligt hur vuxna människor uttrycker sig i kommentarsfälten. När ska det bli ett krav att även kommentarsfält på sociala media och andra plattformar ska omfattas av någon form av Code of Conduct?Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
Man blir lätt mörkrädd när man tänker på att någon av dessa personer skulle kunna vara en arbetskollega, granne eller en nära släkting...
Installerat 13,2 kWp solceller
Hans uttalande mot danska gränskontroller mot Sverige vittnar i alla fall om en hårresande omdömeslöshet (förlåt killen har ju inte så mycket hår). Sverige har ju haft gränskontroller mot Danmark i flera år. Killen är i mina ögon rubbad och ingen man saknar i politiken.Verdi skrev:Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
Fredrik hade/har fel om invandring. Men annars var han nog vassare än dagens partitoppar.
Å det är arbetskamrater. När de vädrar minsta tecken på att det är okej att sprida dynga så väljer det fram även på fikarasten. Naturligtvis har en annan civilkurage nog att säga emot, hoppas fler har det.+46 skrev:Helt otroligt hur vuxna människor uttrycker sig i kommentarsfälten. När ska det bli ett krav att även kommentarsfält på sociala media och andra plattformar ska omfattas av någon form av Code of Conduct?Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
Man blir lätt mörkrädd när man tänker på att någon av dessa personer skulle kunna vara en arbetskollega, granne eller en nära släkting...
Jag förstår inte på vilka grunder du kan definiera Reinfeldt som rubbad? Vanlig ovetenskaplig måttstock brukar annars vara att personen i fråga har ett lågt IQ eller uppvisar ett avvikande beteende och har bristande social kompetens.Delta skrev:Hans uttalande mot danska gränskontroller mot Sverige vittnar i alla fall om en hårresande omdömeslöshet (förlåt killen har ju inte så mycket hår). Sverige har ju haft gränskontroller mot Danmark i flera år. Killen är i mina ögon rubbad och ingen man saknar i politiken.Verdi skrev:Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
I min värld stämmer inget av ovanstående in på Reinfeldt. Varken som person eller politiker.
Installerat 13,2 kWp solceller
- Gustafsson
- Teslaägare
Håller verkligen med om att man får vara rädd om orden. Beskriver man någon med ord som rubbad, så tolkar jag det mer negativt för den som använder ordet än den det avser. Jag håller inte med om allt vad politiker tycker, men jag har respekt för och försöker förstå varför de säger som de gör. Troligen är de smartare än jag och förtjänar att höras på. Därmed inte sagt att jag är enig i deras ståndpunkter.
Detta gäller för övrigt även motorjournalisters mentala hälsa som ibland ifrågasätts här. Tror dock att Reinfeldt kunde ha blivit en bra journalist, medan inte alla motorjournalister kunde ha blivit Moderatledare.
Sorry för OT
Detta gäller för övrigt även motorjournalisters mentala hälsa som ibland ifrågasätts här. Tror dock att Reinfeldt kunde ha blivit en bra journalist, medan inte alla motorjournalister kunde ha blivit Moderatledare.
Sorry för OT
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- HerrNilsson
- Teslaägare
Apropå att Tesla inte lägger pengar på reklam.
Här är det CNBC som fixar reklamen istället.
Ask the Athletes: Hottest new car in NFL: Tesla
https://www.cnbc.com/video/2020/01/31/a ... tesla.html
Här är det CNBC som fixar reklamen istället.
Ask the Athletes: Hottest new car in NFL: Tesla
https://www.cnbc.com/video/2020/01/31/a ... tesla.html
Mvh
Nilsson
Nilsson
Politiker är smarta på sätt och vis. Bra minne, snabba i tanken osv. Men de är även medietränade bortom all vett och sans. Är så tydligt att de har inövade svar att falla tillbaka på när de blir osäkra eller inte vill svara. Ibland är det inövade svaret i närheten av frågan som ställdes. Ibland inte. De är även besatta av det taktiska spelet och verkar ofta bry sig mer om det än om den faktiska politiken.Gustafsson skrev:Håller verkligen med om att man får vara rädd om orden. Beskriver man någon med ord som rubbad, så tolkar jag det mer negativt för den som använder ordet än den det avser. Jag håller inte med om allt vad politiker tycker, men jag har respekt för och försöker förstå varför de säger som de gör. Troligen är de smartare än jag och förtjänar att höras på. Därmed inte sagt att jag är enig i deras ståndpunkter.
Sorry för OT
Som pragmatiker tycker jag det ofta är plågsamt att se politiker som egentligen är överens i sak stå och bråka om semantiska detaljer.
Alltså. Det är inget fel på deras intellekt men samtiden är alltför snabb att döma på minsta misstag och minsta felformulering vilket har skapat fega politiker som inte vågar vara mänskliga och tala ur skägget.
Helt otroligt hur många människor uttrycker sig, inte konstigt att det blir polarisering. Tänker då på kommentarerna till länken. Du kanske inte saknar honom i politiken men att insinuera att man också är alla andra och att han är rubbad får stå för dig. Fundera på hur andra ser på dig kopplat till det uttalandet!Delta skrev:Hans uttalande mot danska gränskontroller mot Sverige vittnar i alla fall om en hårresande omdömeslöshet (förlåt killen har ju inte så mycket hår). Sverige har ju haft gränskontroller mot Danmark i flera år. Killen är i mina ögon rubbad och ingen man saknar i politiken.Verdi skrev:Delta skrev:Var han så himla bra den där Reinfeldt?
Själv tycker jag politiken och kanske speciellt debatten blivit helt rubbad, undra vad det beror på? Kanske beror det på hur man uttrycker sig?
eNiro -19
Förhandsbokat VW ID3
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Förbjud partier och låt våra representanter i riksdagen väljas personligen istället. Borde bli ärligare uppfattningar och beslut så. Eller inför riksdagsplikt för medborgarna där vem som helst kan bli utsedd till att sitta ett år i riksdagen. Slumpa urvalet för att få representativ fördelning med avseende på kön, ålder, ursprung, inkomst etc.
Ja det låter ju långsiktigt. Har du något exempel på när principen fungerat?HenrikC skrev:Förbjud partier och låt våra representanter i riksdagen väljas personligen istället. Borde bli ärligare uppfattningar och beslut så. Eller inför riksdagsplikt för medborgarna där vem som helst kan bli utsedd till att sitta ett år i riksdagen. Slumpa urvalet för att få representativ fördelning med avseende på kön, ålder, ursprung, inkomst etc.