App uppkoppling
Moderator: Redaktion
App uppkoppling
Har nu de senaste dagarna fått problem med appen, den vill liksom inte koppla upp sig till bilen. Den står bara och snurrar och snurrar tills den ger upp. Jag har inte gjort något annorlunda, bilen kan stå på olika ställen och det är samma sak. Funkar oftast en stund efter att jag använt bilen men sen går det inte längre och ända sättet jag lyckats få den att koppla upp sig är genom att trycka en gång på fjärren så den liksom stänger dörrarna (de är redan stängda) då går appen igång.
Jag har provat att avaktivera telefonåtkomst och återaktiverat det utan förbättring.
Något ni känner till?
Skickat från min SM-N970F via Tapatalk
Jag har provat att avaktivera telefonåtkomst och återaktiverat det utan förbättring.
Något ni känner till?
Re: App uppkoppling
Ja, vi är flera som har det problemet. Jag har testat olika åtgärder för att få kontakt. Är Sentry mode aktiverat där bilen står så brukar det inte vara några problem men det drar ju en massa ström. Jag har noterat att om man har bilen tillräckligt nära huset så kan man väcka bilen genom att vara inom Bluetoothräckvidd, men så är det ju inte alltid. Då kan man låsa upp och låsa igen och det väcker bilen. Nån har gett rådet att logga ut från appen, gå in på hemsidan och byta lösenord. Sen funkar det bättre. Jag gjorde så igårkväll och precis nu testade jag att få kontakt med bilen och det funkade trots att jag är utanför Bluetoothräckvidden.
Testerna fortsätter...
Testerna fortsätter...
Men har det också funkar bra för dig fram tills några dagar sen? Jag har haft bilen i 8-9 månader och har alltid funkat, har tom låst upp den från Spanien men som sagt började strula i helgen.Jerker skrev:Ja, vi är flera som har det problemet. Jag har testat olika åtgärder för att få kontakt. Är Sentry mode aktiverat där bilen står så brukar det inte vara några problem men det drar ju en massa ström. Jag har noterat att om man har bilen tillräckligt nära huset så kan man väcka bilen genom att vara inom Bluetoothräckvidd, men så är det ju inte alltid. Då kan man låsa upp och låsa igen och det väcker bilen. Nån har gett rådet att logga ut från appen, gå in på hemsidan och byta lösenord. Sen funkar det bättre. Jag gjorde så igårkväll och precis nu testade jag att få kontakt med bilen och det funkade trots att jag är utanför Bluetoothräckvidden.
Testerna fortsätter...
Har testat med tjejens telefon men samma sak där.
Ja, det har kommit på sistone, på allvar. Men det har hänt lite då och då tidigare också, att jag inte fått kontakt med bilen. Haft den sen mitten av oktober.PhR34k skrev:Men har det också funkar bra för dig fram tills några dagar sen? Jag har haft bilen i 8-9 månader och har alltid funkat, har tom låst upp den från Spanien men som sagt började strula i helgen.Jerker skrev:Ja, vi är flera som har det problemet. Jag har testat olika åtgärder för att få kontakt. Är Sentry mode aktiverat där bilen står så brukar det inte vara några problem men det drar ju en massa ström. Jag har noterat att om man har bilen tillräckligt nära huset så kan man väcka bilen genom att vara inom Bluetoothräckvidd, men så är det ju inte alltid. Då kan man låsa upp och låsa igen och det väcker bilen. Nån har gett rådet att logga ut från appen, gå in på hemsidan och byta lösenord. Sen funkar det bättre. Jag gjorde så igårkväll och precis nu testade jag att få kontakt med bilen och det funkade trots att jag är utanför Bluetoothräckvidden.
Testerna fortsätter...
Har testat med tjejens telefon men samma sak där.
Jag hämtade min X i mitten av december. Fick problem med att jag inte fick kontakt med bilen i mitten av januari. Fick en fråga här på forumet om jag kör teslaFi vilket jag hade gjort under en kort provperiod. Återaktiverade teslaFi och nu funkar det igen. OBS jag ändrade inga inställningar på teslaFi, bara aktivering. Finns ett klar samband i mitt fall..
Kan vara bra att känna till om någon av er som har problem provat teslaFi
Det teslafi gör är ju att polla/anropa bilen konstant, dvs den gör att bilen inte "somnar". Det drar en massa batteri....Antin skrev:Jag hämtade min X i mitten av december. Fick problem med att jag inte fick kontakt med bilen i mitten av januari. Fick en fråga här på forumet om jag kör teslaFi vilket jag hade gjort under en kort provperiod. Återaktiverade teslaFi och nu funkar det igen. OBS jag ändrade inga inställningar på teslaFi, bara aktivering. Finns ett klar samband i mitt fall..
Man får som sagt ungefär samma effekt genom att använda sentry mode.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Teslafi låter bilen somnar om man ställer inställningar rätt. Jag har aldrig något problem. Däremot vissa appar kan orsaka att bilen aldrig "somnar" ofta pga de är taskigt skrivna.taliz skrev:Det teslafi gör är ju att polla/anropa bilen konstant, dvs den gör att bilen inte "somnar". Det drar en massa batteri....Antin skrev:Jag hämtade min X i mitten av december. Fick problem med att jag inte fick kontakt med bilen i mitten av januari. Fick en fråga här på forumet om jag kör teslaFi vilket jag hade gjort under en kort provperiod. Återaktiverade teslaFi och nu funkar det igen. OBS jag ändrade inga inställningar på teslaFi, bara aktivering. Finns ett klar samband i mitt fall..
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
- ChristerSjo
- Teslaägare
ChristerSjo skrev:Teslafi låter bilen somna om man ställer inställningar rätt. Jag har aldrig något problem. Däremot vissa appar kan orsaka att bilen aldrig "somnar" ofta pga de är taskigt skrivna.taliz skrev:Det teslafi gör är ju att polla/anropa bilen konstant, dvs den gör att bilen inte "somnar". Det drar en massa batteri....Antin skrev:Jag hämtade min X i mitten av december. Fick problem med att jag inte fick kontakt med bilen i mitten av januari. Fick en fråga här på forumet om jag kör teslaFi vilket jag hade gjort under en kort provperiod. Återaktiverade teslaFi och nu funkar det igen. OBS jag ändrade inga inställningar på teslaFi, bara aktivering. Finns ett klar samband i mitt fall..
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
Så kan det säkert vara. Men här handlar det ju om att använda teslafi för att bilen inte ska somna.ChristerSjo skrev:Teslafi låter bilen somnar om man ställer inställningar rätt. Jag har aldrig något problem. Däremot vissa appar kan orsaka att bilen aldrig "somnar" ofta pga de är taskigt skrivna.taliz skrev:Det teslafi gör är ju att polla/anropa bilen konstant, dvs den gör att bilen inte "somnar". Det drar en massa batteri....Antin skrev:Jag hämtade min X i mitten av december. Fick problem med att jag inte fick kontakt med bilen i mitten av januari. Fick en fråga här på forumet om jag kör teslaFi vilket jag hade gjort under en kort provperiod. Återaktiverade teslaFi och nu funkar det igen. OBS jag ändrade inga inställningar på teslaFi, bara aktivering. Finns ett klar samband i mitt fall..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Det har jag som tipsade Antin om teslafi.
Jag hade samma problem när jag hämtade ut bilen men när jag använder teslafi och låter teslafi få bilen att somna så har jag lättare att väcka den sedan med mobilen.
Ingen bra förklaring om varför. Det bara funkar för mig....
Har inte grävt i vad teslafi gör utan kör med standard inställningarna för sleep mode och sen har jag deep sleep aktiverat på natten mellan 00:00 och 06:00. Vilket jag nu inser inte lirar ihop med sentry mode vidare
Jag hade samma problem när jag hämtade ut bilen men när jag använder teslafi och låter teslafi få bilen att somna så har jag lättare att väcka den sedan med mobilen.
Ingen bra förklaring om varför. Det bara funkar för mig....
Har inte grävt i vad teslafi gör utan kör med standard inställningarna för sleep mode och sen har jag deep sleep aktiverat på natten mellan 00:00 och 06:00. Vilket jag nu inser inte lirar ihop med sentry mode vidare

- Johlei
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/john713130
Jag hade detta problem runt jul på min M3. En mjuk omstart av bilen löste problemet.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tack för tipset, jag körde en soft reser imorse och nu verkar det funka som det ska.Johlei skrev:Jag hade detta problem runt jul på min M3. En mjuk omstart av bilen löste problemet.
Jag höll båda rattknapparna inne en stund så bilen starta om.