En annan fråga är också om du vill ha elbilen inom 1-1,5år, idag finns det mig veterligen bara 3st tillverkare av elbilar som kan leverera elbilar i någon större volym i Europa.
Tesla, Renault och Nissan alla andra tillverkare lovar runt och håller tunt just nu.
Sedan hade jag aldrig köpt en Polestar 2 när den är ny, köp bilen när den är minst 1 år gammal för ALLA bilar har barnsjukdomar.
Visst kan man vara pionjär men det är alltid bättre att köpa en bil som har fått dom mest allvarliga felen rättade.
Jag tror dessutom många underskattar hela "Tesla upplevelsen", jag tvekar inte en sekund på att Polestar 2 är en bra bil och den är säkert bekvämare att åka än min M3 men att "allt bara funkar" som appleanvändare säger är så jäkla nice känsla även om jag själv inte förstår mig på apple så är det ett argument man ofta hör.
När du dessutom får uppdateringar konstant och nya funktioner är ju bara ett plus, bilen känns inte omodern som andra bilar snabbt gör året därpå när det släpps nya funktioner.
Jag har svårt och tro att något klassiskt bilmärke ger bort en funktion gratis utan vill du ha en förbättrad autopilot får du nog hosta upp pengar för den uppdateringen.
EDIT: Jag glömde ju säga det bästa av allt med Tesla, denna familj vi har här på forumet.
Om fru och barn skulle lämna mig skulle jag vara lika glad ändå för jag har en större familj här på Tesla club Sweden och så länge jag har min 15" skärm och internet i bilen så värmer det hjärtat