Jag har lyckats komma över en s raven med bra pris, men är lite tveksam vad som väntar med nya batterier och motorer samt eventuellt en facelift.
Det blir min 13:e eller va det 14:e teslan?

Vad tycker ni att jag bör göra?
Moderator: Redaktion
Tack för det klargörandet, eller oklargörandet.Remuz skrev:I dagens läge ska man inte köpa den typen av tillgång. Jag hämtar min trea på måndag
Alltså.....Legato skrev:Köp två. Då blir din ledning ointaglig
Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
Jag har lyckats komma över en s raven med bra pris, men är lite tveksam vad som väntar med nya batterier och motorer samt eventuellt en facelift.
En av dem är det bra pris på och dessutom berättigad till miljöbilspremie.Bjelke skrev:Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
senare, om den nu kommer något fantastiskt snartdu behöver ju inte vänta ett halvår på en bonus liksom...
Är det däremot en lagerbil du hittat så är ju läget lite annorlunda om du redan tvekar... (en som berättigar till
bonus alltså)
Alla bilar som haft den möjligheten att få så ja.mati skrev:Har Tars någonsin haft en bil så länge att han har kunnat ta del av bonusen?
XHU xxx?Tars skrev:En av dem är det bra pris på och dessutom berättigad till miljöbilspremie.Bjelke skrev:Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
senare, om den nu kommer något fantastiskt snartdu behöver ju inte vänta ett halvår på en bonus liksom...
Är det däremot en lagerbil du hittat så är ju läget lite annorlunda om du redan tvekar... (en som berättigar till
bonus alltså)
JappFrippanecci skrev:XHU xxx?Tars skrev:En av dem är det bra pris på och dessutom berättigad till miljöbilspremie.Bjelke skrev:Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
bonus alltså)
Oj, måste ha varit jobbigt.Tars skrev:Alla bilar som haft den möjligheten att få så ja.mati skrev:Har Tars någonsin haft en bil så länge att han har kunnat ta del av bonusen?
Bra specad bil, hoppade tyvärr av då min nuvarande S ej gick i tid.Tars skrev:JappFrippanecci skrev:XHU xxx?Tars skrev:En av dem är det bra pris på och dessutom berättigad till miljöbilspremie.Bjelke skrev:Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
bonus alltså)
Aha! Det var du som norpade den precis innan.Frippanecci skrev:Bra specad bil, hoppade tyvärr av då min nuvarande S ej gick i tid.Tars skrev:JappFrippanecci skrev:XHU xxx?Tars skrev:En av dem är det bra pris på och dessutom berättigad till miljöbilspremie.Bjelke skrev:Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig lite
bonus alltså)
Eftersom bonusen redan är ”klar” (antar jag) så är det väl inte hela världen om du vill byta upp dig liteTars skrev:Kära forummedlemmar.
Hej!kallekula skrev:Bytte min 2016 X mot en Raven X i höstas. Mycket stor skillnad på de bilarna!
Ja byt in ! Fler X så priset kan sjunka lite så man har råd med en.X-Model skrev:Hej!kallekula skrev:Bytte min 2016 X mot en Raven X i höstas. Mycket stor skillnad på de bilarna!
Jag har en 90D MX från 2016 och funderar på om det är läge att byta till en Raven i höst eller om jag ska köra vidare med gamla "Bettan".
Bilen bara rullar på och jag upplever inga förslitningar trots många mil. Men det är klart några extra mil per laddning hade inte varit fel.![]()
Jag är nyfiken på vad det är för stora skillnader du upplever, berätta gärna.