Jag råkade ut för en konstig sak igår kväll som jag aldrig har varit med om förut. Men när jag berättade detta för andra så var det fler som varit med om samma:
Jag fick ett SMS från en kompis som är på skidsemester. Han hälsade och sa att de hade det bra och så bifogade han en bild. Strax efteråt fick jag ett SMS till, nu från ett okänt nummer som helt tydligt var ett svar på samma SMS som jag hade fått.
Hur kan detta hända? Jag kollade nu på meddelandedetaljer på kompisens SMS och där står en lång lista med mottagarnummer. Så kollade jag på det SMS som felaktigt kom till mig. På det är det samma långa lista på mottagarnummer, så han har alltså svarat alla som fick detta SMS. Så kollade jag mitt svars-SMS som jag också skickade och på det står bara min kompis nummer som mottagare.
Jag har rotat runt i min SMS-klient och hittar ingen funktion "svara alla" som det finns i mailklienter. Är det så att vissa SMS-klienter har denna funktion så att man av misstag kan svara alla som fått ett SMS?