Dyno Mode - gick inte inaktivera...

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Dyno Mode - gick inte inaktivera...

Inlägg av Edis »

Någon undrade om Dyno Mode försvann i och med den senaste uppdateringen, men jag lyckades aktivera den. Däremot gick läget inte att inaktivera genom att stänga av bilen... Testade reset och allt möjligt, men googlade runt och såg att fler hade samma problem.

Lösningen var att välja "Slirstart", köra några meter, sedan gå ur bilen så den låste sig. Därefter var allt normalt igen... :mrgreen:

Blev lite stressad över att det inte fösvann... Tur jag skulle iväg en sväng ikväll, så man inte råkat ut för det när man skulle till jobbet imorgon :lol:
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Re: Dyno Mode - gick inte inaktivera...

Inlägg av Feddan »

Gick du ur bilen vid första försöket att stänga av det? Jag har för mig någon sa i någon video att det stängdes av genom att bilen stängdes av och det gjorde man genom att gå ur bilen, låta den låsas och gå ifrån den några minuter.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Japp, testade alla möjliga varianter jag kunde komma på, blev säkert 10 olika versioner av knep.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Bjoer

Inlägg av Bjoer »

Jag hade samma problem igår när jag testade. Lösningen då var att skriva in "dynotest" igen. Dvs, samma procedur som när du aktiverar det och sen starta om bilen.
Skriv svar