Är sedan drygt en vecka tillbaka en Tesla S 100D ägare och måste säga att jag är mer än sjukt nöjd. Haft toppmodeller av Audi, VW tidigare men ingenting är ju i närheten av en Tesla. Alla som aldrig testat en Tesla vet inte riktigt vad de missat. Men nog om detta utan precis som lider ovan startar jag denna tråd för jag behöver lite svar på lite grejer (Kommer säkert fylla på med mer frågor ju längre man har bilen

1. Ska jag ladda bilen varje natt? (Jag har inte börjat pendlat än (1 juni) till mitt jobb och just nu kör jag bara korta sträckor till golfbanan och till affären)
2. Ska man hålla sig inom någon speciell "laddningslängd" (topp och bott). (När jag ska pendla mina 20 mil kommer jag ladda till 80% och sedan ladda upp när jag kommer fram till samma, typ 2 på båda ställena, eller tänker jag galet?).
3. Är det värt att lämna in den för CCS uppgradering?
4. Hur fungerar det med förvärme? Säg att jag ska åka till mitt jobb (20 milen) och ska åka kl 09.00, ska man starta den innan i så fall?
5. De bästa tipsen för att få ner snittförbrukningen.
6. Får man ner sittförbrukningen genom att köra Autopilot? (Jag har "Enchanced Autopilot" så den verkar kunna sköta det mesta automatiskt efter inställd GPS). (Det är 95% motorväg i den pendlingen jag ska göra).
7. Vad är det jag MÅSTE fixa själv i form av serviceväg? Filterbyte eller liknande?
Tack på förhand:-)