Blåtandsproblemet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Blåtandsproblemet

Inlägg av Jocce »

Är det någon som fått bukt med blåtandsproblemet? Dvs att bilen kopplar till / från kopplingen till telefonen. Både "vilande" och under samtal?

Fick i helgen 2020.12.10 och det blev lite bättre. Den håller längre stunder. Men fortfarande långt ifrån användbart.
(Ja, jag har både tagit bort och lagt till telefonen och gjort en "djup" omstart.)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Patos
Teslaägare

Re: Blåtandsproblemet

Inlägg av Patos »

Jag kör android och stängde av media audio i Bluetooth inställningarna i telefonen. Då höll den sig uppkopplad.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Funkar bra sedan 12.10
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Patos skrev:
Jag kör android och stängde av media audio i Bluetooth inställningarna i telefonen. Då höll den sig uppkopplad.

Har alltid det avstängt men samma problem...

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Kilowatt skrev:
Funkar bra sedan 12.10
Blev bättre för mig men inte perfekt då den hoppar en del ändå tyvärr...

/Jocce
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Inlägg av SALVETA »

Jag har fått nya problem den senaste veckan då jag inte hör den jag pratar med så jag får ända ljudkälla till telefonen istället för bilen. Någon gång har det fungerat att ändra tillbaka till bilen igen och då har det fungerat men inte alla gånger.
Det kan eventuellt ha kommit i samband med en uppdatering av android i min S10 då jag också fått en ny symbol i statusfältet (Vo LTE1) dvs röst över 4G så jag undrar om det kan ha något med det att göra.
Någon annan som nyligen börjat prata på 4G som fått problem med BT i bilen?
Skriv svar