Nu har jag varit lite negativ i några trådar på sistone, men jag är i stort sett mkt nöjd och vill inte byta bort den mot något annat (jo en M3P men det får det bli nästan gång).
Jag har några funderingar då jag inte kört någon annans M3 och kan inte jämföra.
Min är en SR+ 2020
1. Vid fullt gaspådrag piper det ifrån motorn i era också? Låter normal typ som en plågad frekvensomformare/elmotor. Det är ett ganska svagt och mycket högfrekvent ljud.
Nyfiken om ni andra med SR också har detta pipandet vid full gaspådrag.
2. Har något typ i höger bakdörr som vibrerar lite irriterande men har inte lyckats att hitta vad det kan vara, någon som kan tänkas ha motsvarade eller kan tipsa om vad det kan vara?
3. Har er sentry också lagt av får någon uppdatering sedan? Har nu 2020.12.11.1 (har provat både mjuk och hård reset.)
Funderingar efter ett tag med bilen
Moderator: Redaktion
Re: Funderingar efter ett tag med bilen
Vad gäller fråga 2. Kolla om det inte kan komma från handtaget. Be någon åka och hålla hårt i handtaget och se om det slutar.
Funderingar efter ett tag med bilen
Att elbilar inte har ngt motorljud är en myt. Har man kört eldrivna fordon innan, tex golfbilar eller truckar, så känner man igen ljudet. (Men förstås mer dämpat)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
3. Är det just inspelningsfunktionen du syftar på? Testa ta ur USB-minnet, väna några sekunder, och stoppa tillbaka.
Till och från så hittar inte bilen lagringsmediat men detta hjälper iaf mig.
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Det kan komma från bagageutrymmet höger sida. Flera av oss har haft lösa bultar där en plastburk sitter isf subwoofern i SR+. Om du knackar på högra sidoväggen i bagageutrymmet kommer du höra att det skramlar om det är problemet.JOhlsson skrev:2. Har något typ i höger bakdörr som vibrerar lite irriterande men har inte lyckats att hitta vad det kan vara, någon som kan tänkas ha motsvarade eller kan tipsa om vad det kan vara?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Det skulle faktiskt kunna vara som du skriver. Var ute och testade. Hur åtgärdar jag det eller kan Tesla tänka sig att fixa detrenes skrev:Det kan komma från bagageutrymmet höger sida. Flera av oss har haft lösa bultar där en plastburk sitter isf subwoofern i SR+. Om du knackar på högra sidoväggen i bagageutrymmet kommer du höra att det skramlar om det är problemet.JOhlsson skrev:2. Har något typ i höger bakdörr som vibrerar lite irriterande men har inte lyckats att hitta vad det kan vara, någon som kan tänkas ha motsvarade eller kan tipsa om vad det kan vara?
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Nja, snarare som om att sentry helt enkelt inte är igång. Spelar ingen roll hur när jag går bilen eller gör. Sentry aktiveras helt enkelt inte.Daniel_S skrev:3. Är det just inspelningsfunktionen du syftar på? Testa ta ur USB-minnet, väna några sekunder, och stoppa tillbaka.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Se denna tråd:JOhlsson skrev:Det skulle faktiskt kunna vara som du skriver. Var ute och testade. Hur åtgärdar jag det eller kan Tesla tänka sig att fixa detrenes skrev:Det kan komma från bagageutrymmet höger sida. Flera av oss har haft lösa bultar där en plastburk sitter isf subwoofern i SR+. Om du knackar på högra sidoväggen i bagageutrymmet kommer du höra att det skramlar om det är problemet.JOhlsson skrev:2. Har något typ i höger bakdörr som vibrerar lite irriterande men har inte lyckats att hitta vad det kan vara, någon som kan tänkas ha motsvarade eller kan tipsa om vad det kan vara?
viewtopic.php?f=51&t=17246#p350378
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Tack!!renes skrev:Se denna tråd:JOhlsson skrev:Det skulle faktiskt kunna vara som du skriver. Var ute och testade. Hur åtgärdar jag det eller kan Tesla tänka sig att fixa detrenes skrev:Det kan komma från bagageutrymmet höger sida. Flera av oss har haft lösa bultar där en plastburk sitter isf subwoofern i SR+. Om du knackar på högra sidoväggen i bagageutrymmet kommer du höra att det skramlar om det är problemet.JOhlsson skrev:2. Har något typ i höger bakdörr som vibrerar lite irriterande men har inte lyckats att hitta vad det kan vara, någon som kan tänkas ha motsvarade eller kan tipsa om vad det kan vara?
viewtopic.php?f=51&t=17246#p350378
Efter en liten stund i bagaget så kan jag konstatera att ljudet inte kommer därifrån.
Var runt och kände på dörrens inredning, men kan inte hitta något där heller.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld