Vänta med uppdatering?
Moderator: Redaktion
Vänta med uppdatering?
Hur snabba brukar ni vara med att installera tillgängliga uppdateringar? Nu på morgonen har jag 2020.20.1 redo för installation. Verkar dock som att de flesta kör 2020.16.2.1. Hur brukar kvalitén vara på deras uppdateringar? Händer det att det finns större buggar som gör den oanvändbar?
MS P85 2014
-
Re: Vänta med uppdatering?
Jag har inte haft några problem med mina uppdateringar under mina 2,5 år som Model S ägare, har redan 2020.20.1
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag brukar undvika att uppdatera precis innan jag ”måste” använda bilen. Aldrig haft något problem dock, men det händer att det kommer en snabbfix kort efter en version släppts.Sture Bodare skrev:Jag har inte haft några problem med mina uppdateringar under mina 2,5 år som Model S ägare, har redan 2020.20.1
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Är det inte så att när man väl fått en uppdatering nedladdad, så kommer ingen senare version laddas ner innan denna installerats?
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Jag installerar så fort jag får en uppdatering fast med en MS med HW 2.5 så får jag inte mycket annat än lite buggfixar så inte så spännande längre 

Om man inte gillar konceptet med löpande uppdateringar av SW rekommenderar jag BMW. På min sista fossilbil är 2016, en BMW 5-serie, skulle de ha 2500:- för att uppdatera SW på verkstaden när det fanns en känd bug i den...
Instämmer med inlägg ovan, fyra år utan nämnvärda problem med uppdateringar och låter de som ramlar ner i bilen installeras löpande. Någon release har varit lite buggig men då har det ganska snabbt kommit en fix.
Instämmer med inlägg ovan, fyra år utan nämnvärda problem med uppdateringar och låter de som ramlar ner i bilen installeras löpande. Någon release har varit lite buggig men då har det ganska snabbt kommit en fix.
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Jag gör på samma sätt som Gustafsson i tråden, om det kommer en uppdatering när jag precis ska köra lite längre tex en weekend eller veckoresa så väntar jag med uppdateringen tills jag kommer hem. Annars uppdaterar jag direkt.
Hittills så har allt fungerat och bilen varit körbar (förutom när mcu gick sönder strax efter uppgradering, men det är en annan femma....) och förutom det lite muppiga nya användargränssnittet så har det generellt alltid varit förbättringar i stort och smått.
Jag har alltid uppgraderat direkt de kommit.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Sätt "standard" istället för "advanced" för önskade uppdateringar.
Jag körde advanced i början men fick ett irriterande problem där bilen pep(inte parkeringssensorerna) så fort den var nära ngt, tex om jag körde längs en allé eller hög trottoar i stan.
Sen jag satte "standard" har jag inte haft ngt problem.
Jag körde advanced i början men fick ett irriterande problem där bilen pep(inte parkeringssensorerna) så fort den var nära ngt, tex om jag körde längs en allé eller hög trottoar i stan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Var ser du den historiken?thebishop skrev:Jag har gjort 65 uppdateringar totalt sedan jag fick bilen (inklusive några på service, men mest hemma - eller på resande fot...).
Hittills så har allt fungerat och bilen varit körbar (förutom när mcu gick sönder strax efter uppgradering, men det är en annan femma....) och förutom det lite muppiga nya användargränssnittet så har det generellt alltid varit förbättringar i stort och smått.
Jag har alltid uppgraderat direkt de kommit.
Var gör man den inställningen?taliz skrev:Sätt "standard" istället för "advanced" för önskade uppdateringar.
MS P85 2014
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
- ChristerSjo
- Teslaägare
Har du Teslafi.com kan du även följa dina FW uppdateringar och hur det har varit att ladda med de olika versionerna.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Du gör den under Software.Bernando skrev:
Var gör man den inställningen?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tack, får kikaSvenssons skrev:Du gör den under Software.Bernando skrev:
Var gör man den inställningen?

MS P85 2014