HDMI till TESLA S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matttiaas
Teslaägare

HDMI till TESLA S

Inlägg av Matttiaas »

Jag funderar på att köpa ett HDMI interface till min TESLA S. Men jag är osäker om jag vågar montera det själv. Finns det något företag som gör sådana monteringar i Sverige?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: HDMI till TESLA S

Inlägg av bylund »

Vad är det du vill lösa med ett sådant?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

bylund skrev:
Vad är det du vill lösa med ett sådant?
Förmodligen kunna kolla på YT eller Netflix medans man laddar.
Användarvisningsbild
Matttiaas
Teslaägare

Inlägg av Matttiaas »

Precis! Jag vill kunna låta ungarna kolla på Netflix och liknande. Eftersom bilen är från 2016 så går inte det utan HDMI kopplingen.
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare

Inlägg av pubbe »

Det finns en del på aliexpress, Amazon och eBay men har inte testat någon tyvärr. Sök bara på tesla hdmi.

Har sneglat lite på det själv till S:en men inte vågat slå till än, men sök lite på reddit så kanske det dyker upp någon vettig tråd, om inte får bra svar här dvs.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Förstår inte var HDMI kommer in. HDMI är ju ett interface för att skicka video och ljud. Ingen Tesla har någon videoutgång (HDMI eller annan, ljudet vill man väl ha i högtalarna ändå) men det skulle kanske gå att trixa till ett för att kopiera huvudskärmen. Garantin skulle sannolikt ryka och jag ser inte mycket vinst med det. Har bilen inte möjlighet till Netflix så är det väl ingen vits. Att fixa HDMI-ingång till huvudskärmen är det väl ännu mindre idé med. Vad ska man koppla in för något som skickar HDMI?

En enkel lösning för att få Netflix och liknande till barn i baksätet är att montera en tablet. Den kan sedan streama Netflix, Youtube eller vad man vill men här inget med HDMI att göra.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Svenssons skrev:
Förstår inte var HDMI kommer in. HDMI är ju ett interface för att skicka video och ljud. Ingen Tesla har någon videoutgång (HDMI eller annan, ljudet vill man väl ha i högtalarna ändå) men det skulle kanske gå att trixa till ett för att kopiera huvudskärmen. Garantin skulle sannolikt ryka och jag ser inte mycket vinst med det. Har bilen inte möjlighet till Netflix så är det väl ingen vits. Att fixa HDMI-ingång till huvudskärmen är det väl ännu mindre idé med. Vad ska man koppla in för något som skickar HDMI?

En enkel lösning för att få Netflix och liknande till barn i baksätet är att montera en tablet. Den kan sedan streama Netflix, Youtube eller vad man vill men här inget med HDMI att göra.
Finns en möjlighet att koppla in sig via kameralänken så du kan visa din mobilskärm på MCU. Sedan får du via den länken en hdmi koppling du kan koppla till telefonen.
https://www.beatsonicusa.com/teslamirroringv1.html
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Matttiaas
Teslaägare

Inlägg av Matttiaas »

Det är installationen som bekymrar mig. Är osäker på om jag vågar ta bort paneller i bilen och koppla om kablar.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Det är ju alltid kul att "hacka" prylar för att ge möjligheter som tillverkaren inte hade tänkt sig, men i det här fallet så måste jag nog hålla med tidigare inlägg om att det nog är oändligt mycket enklare, billigare, och mindre riskfyllt att helt enkelt skaffa en varsin ipad eller liknande till barnen.

Även om du lyckas med "hacket" så är mittskärmen inte ens särskilt lämpad för filmvisning, den har ju fel orientering och sitter inte alls så lämpligt placerad för baksätespassagerarna.

Köp ett par ipads och bra monteringslösning för stolsryggarna är min rekommendation.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

P.S. skulle jag ge mig på ett hack i den här kategorin så vore det nog snarare detta, som ger en genuint användbar ny funktionalitet (jag vet dock inte om det fortfarande säljs kit eller om det ens funkar på nyare modeller):
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... creen-kit/

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Kan komma som standard Tesla feature:

screen_EM.png
[/url]
Skriv svar