1. Min 1-fas schuko slutade fungera i går. 3-fas fungerar fortfarande.
2. Åkte till min teslakompis Johan och provade lite fram och tillbaka med adaptrar, UMC etc.
Blev lurad att bilen säger att den laddar med 3-fas 10 A av 16A fast den är inställd på att dra 16A på alla tre faserna.
I själv verket laddar den på två faser 16A men presenterar det som 3 10A/16A på skärmen. Feltänkt från programmeraren enligt mej

Bilen laddade ca 30 km/h i stället för 50 km/h
3. UMC är trasig på L1. Blir till att bygga en adapter från Schuko til L2 på en 3-fas handske och koppla in i 3-fas adaptern som sitter på UMC. Ställa ner strömmen i bilen till 10A och ladda.
4. Denna lösning att bygga en adapter från Schuko til L2 på en 3-fas handske visade sig inte fungera då fas L1 behövs för att ge UMC:n ström till elektroniken. Efter att ha satt en bygel mellan L1 och L2 fungerar laddningen på 1-fas.
Bilen indikerar att jag laddar med 1-fas 10/16.
Äntligen!