Förbättringar sista tiden

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Förbättringar sista tiden

Inlägg av TechNerd »

Tog en längre tur nu i dagarna runt 100mil totalt.
Måste säga att mycket gammalt gnäll nu mycket bättre om inte fixat helt.
Regnsensorn är nu mer nästan klanderfri, möjligtvis att man kan få dutta igång den bara.
Nu har åtminstone min väg blivit fixad med rätt hastighet(väg 30 mellan jkpg och vxo).
Ap är grym på att ta små kurviga vägar, vi pratar om 70-vägar där man är tvungen att sakta ner till 50 för att ta bekvämt.
Filbyte fungerar kanon tycker jag, och gör motorvägskörningen väldigt avkopplande synd bara att vi inte får låta den ta besluten själv.
Sentry har blivit riktigt snål på strömmen.

Klart det finns saker som inte är perfekt och man saknar skyltavläsning etc. Men vad avkopplande det är när allt bara flyter på. :)
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
HEAVY_BOSTON_AC

Re: Förbättringar sista tiden

Inlägg av HEAVY_BOSTON_AC »

TechNerd skrev:
Regnsensorn är nu mer nästan klanderfri, möjligtvis att man kan få dutta igång den bara.
Nu har åtminstone min väg blivit fixad med rätt hastighet(väg 30 mellan jkpg och vxo).
Ap är grym på att ta små kurviga vägar, vi pratar om 70-vägar där man är tvungen att sakta ner till 50 för att ta bekvämt.
Filbyte fungerar kanon tycker jag, och gör motorvägskörningen väldigt avkopplande synd bara att vi inte får låta den ta besluten själv.

Klart det finns saker som inte är perfekt och man saknar skyltavläsning etc. Men vad avkopplande det är när allt bara flyter på. :)
Menar du förbättringar via software-uppdateringar som du har laddat ner, eller genom att du köpt nyare modeller och jämfört med äldre ????
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

HEAVY_BOSTON_AC skrev:
TechNerd skrev:

Menar du förbättringar via software-uppdateringar som du har laddat ner, eller genom att du köpt nyare modeller och jämfört med äldre ????
Jag är rätt säker på att han menar software-uppdateringar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Inlägg av TechNerd »

SwedishAdvocate skrev:
Jag är rätt säker på att han menar software-uppdateringar.
Stämmer bra. :)
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Skriv svar