Premium Center Console...svårt beslut!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Alx »

Hej, jag har beställt en bil som jag får under denna vecka! :D
Jag har även beställt Premium Center Console dock så är den ännu inte monterad i bilen då den är försenad!

Har dock börjat fundera på om jag verkligen vill ha den eller inte! Vad tycker ni, är den värd pengarna eller blir man med tiden frälst vid att ha öppet där?
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

Jag tycker den är bra och hade inte velat vara utan den.
Däremot så är telfonladdaren som sitter i den kass så jag använder inte den.
Kan ändå rekommendera den.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Alx »

Martinen skrev:
Jag tycker den är bra och hade inte velat vara utan den.
Däremot så är telfonladdaren som sitter i den kass så jag använder inte den.
Kan ändå rekommendera den.
Hur är den kvalitetsmässigt då? Såg detta klipp...
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

Alx skrev:
Martinen skrev:
Jag tycker den är bra och hade inte velat vara utan den.
Däremot så är telfonladdaren som sitter i den kass så jag använder inte den.
Kan ändå rekommendera den.
Hur är den kvalitetsmässigt då? Såg detta klipp...
Ja den är något sladdrig, men det är inget man märker om man inte drar i den. Man får ju tänka på att den är Amerikansk. :D. Då får man räkna med sånt.
Jag använder min flitigt, och har inte haft några problem. (förutom lurhållare som är helt värdelös.)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11884
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av HelectriC »

PCC är helt oumbärlig, innan jag fick den såg det ut som en gammal luffarbil mellan stolarna, allt huller om buller. Nu gömmer jag skräpet/det jag vill ha lättillgängligt med i bilen under luckorna. Laddaren kan jag inte använda pga att min Samsung S5 har en liten lucka framför laddporten, men det spelar ingen större roll.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
PCC är helt oumbärlig, innan jag fick den såg det ut som en gammal luffarbil mellan stolarna, allt huller om buller. Nu gömmer jag skräpet/det jag vill ha lättillgängligt med i bilen under luckorna. Laddaren kan jag inte använda pga att min Samsung S5 har en liten lucka framför laddporten, men det spelar ingen större roll.
Precis. Samma här. Istället för laddaren hade jag hellre haft ett djupare fack där. Annars hade jag inte ändrat nått.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av hybris »

Köp inte. Världsklass att ha den stora öppningen mellan stolarna. Tycker det ser mer luffar ut med än utan...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
Köp inte. Världsklass att ha den stora öppningen mellan stolarna. Tycker det ser mer luffar ut med än utan...
Men vi som är samlare måste ha våra grejer nånstans.
Alla kan inte ha en så kliniskt ren bil som dig ;)
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare
Inlägg: 298
Blev medlem: 15 sep 2014 19:27
Ort: Trollhättan

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av jjmaskin »

Den är kalasbra vill inte vara utan om du använder bilen att köra med så har man lite grejer med jämt men om du bara ska ha bilen till att tvätta, polera och köra ett varv då o då så rekomenderar jag utan för du kommer lätt åt allt med stora damsugaren eller altanmunstycket om du kör högtrycksvarianten av kupestädning
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Alx »

HelectriC skrev:
PCC är helt oumbärlig, innan jag fick den såg det ut som en gammal luffarbil mellan stolarna, allt huller om buller. Nu gömmer jag skräpet/det jag vill ha lättillgängligt med i bilen under luckorna. Laddaren kan jag inte använda pga att min Samsung S5 har en liten lucka framför laddporten, men det spelar ingen större roll.
Det är precis det jag tänker mig... Slippa se skräpet! Bild
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

Alx skrev:
HelectriC skrev:
PCC är helt oumbärlig, innan jag fick den såg det ut som en gammal luffarbil mellan stolarna, allt huller om buller. Nu gömmer jag skräpet/det jag vill ha lättillgängligt med i bilen under luckorna. Laddaren kan jag inte använda pga att min Samsung S5 har en liten lucka framför laddporten, men det spelar ingen större roll.
Det är precis det jag tänker mig... Slippa se skräpet! Bild
Då tycker jag du ska låta beställningen på den ligga kvar. Finns inga andra bra förvaringsutrymme framme i bilen.
Lyssna inte på Hybris. ;)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Gustafsson »

Alx skrev:
Hej, jag har beställt en bil som jag får under denna vecka! :D
Jag har även beställt Premium Center Console dock så är den ännu inte monterad i bilen då den är försenad!

Har dock börjat fundera på om jag verkligen vill ha den eller inte! Vad tycker ni, är den värd pengarna eller blir man med tiden frälst vid att ha öppet där?
Jag har beställt PCC och den är nu också på G till service. Kan inte förstå att den eller något liknande inte är standard...Så fort man accelererar åker allt i minifacket under skärmen ut på golvet....
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av kangru »

Finns det någon som har PCC i Uppsala som skulle kunna tänkta sig att visa den?
Stripe68
Inlägg: 194
Blev medlem: 24 nov 2014 01:21
Ort: Uppsala

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Stripe68 »

kangru skrev:
Finns det någon som har PCC i Uppsala som skulle kunna tänkta sig att visa den?
Jag har den, jag var faktiskt den första i Sverige som fick den. Jag beställde den med bilen och hade den monterad vid leverans.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av matbl »

Alx skrev:
Hej, jag har beställt en bil som jag får under denna vecka! :D
Jag har även beställt Premium Center Console dock så är den ännu inte monterad i bilen då den är försenad!

Har dock börjat fundera på om jag verkligen vill ha den eller inte! Vad tycker ni, är den värd pengarna eller blir man med tiden frälst vid att ha öppet där?
Den tycks vara tillgänglig i usa?
För det är väl denna du beställt:
http://shop.teslamotors.com/collections ... nt-console
och inte denna:
http://shop.teslamotors.com/collections ... ar-console
?

Hursomhelst är den väl värd pengarna. Kan som andra sagt inte förstå varför den inte är standard.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Surfaren »

Jag hör till dem som inte förstår varför detta inte är standard. Visst, det är väl kul att visa folk att det inte behövs någon kardantunnel, växelspak etc. där i en Tesla, men när man samtidigt designat bort de flesta förvaringsutrymmen man är van vid i en vanlig bil så ser jag detta tillägg som en nödvändighet. Jag testade en P85D i helgen och min mobil samt nycklar som jag lagt i den stora "skålen" flög bakåt vid varje acceleration.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Herr X »

Alx skrev:
Har dock börjat fundera på om jag verkligen vill ha den eller inte! Vad tycker ni, är den värd pengarna eller blir man med tiden frälst vid att ha öppet där?
Jag har haft min bil i 5 månader nu utan center-konsoll och saknar extremt mycket att ha någon plats att lägga grejer. Jag ska definitivt ha en center console, men jag har bara ännu inte bestämt mig för om jag ska gå för original eller eftermarknad.

Problemet är nämligen att det inte finns något enda fack alls, förutom handskfacket. Det finns något som ser ut som ett fack under skärmen, men detta lilla hål är designat på ett sådant sätt att allt som ligger där flyger ut när man accelererar. Nu har jag en låne-model S från Tesla där jag inte har min mobilhållare, och jag fick förvara mobilen mellan benen på väg hem från Teslaservice. Det finns ingen plats att förvara någonting. Laddsladdarna till iPhone och min lilla internetrouter ligger som ormar och ringlar sig mellan framsätena även när bilen är helt nystädad invändigt - det finns ju ingenstans att gömma dem.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Jag har inte fått bilen än men var från början övertygad om att jag vill ha en konsoll. Det är jag fortfarande men jag har inte orkat ta tag i att beställa någon än, så just nu funderar jag på att prova att vara utan i någon månad först. Jag tycker det är lite svårt med utbudet och tycker inte att någon av de konsoller som finns på marknaden känns riktigt perfekt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2205
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av jpetters »

Jag satsade på Evannex modell. Klart mindre gömt lagringsutrymme än i Tesla orginal men löstagbar och matchar carbon inredningen bättre. Finns även en del gömt men åtkomligt utrymme att lägga extra 12v uttag m.m.
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 822
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Jojo »

Köp konsolen, Du kommer inte ångra Dig.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Gustafsson »

jpetters skrev:
Jag satsade på Evannex modell. Klart mindre gömt lagringsutrymme än i Tesla orginal men löstagbar och matchar carbon inredningen bättre. Finns även en del gömt men åtkomligt utrymme att lägga extra 12v uttag m.m.
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vad menar du med "gömt utrymme" ?

/70D som inte fått den på plats än...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Dan »

Det är säkert jättebra för en del men jag blir mest nyfiken på vad det är för prylar alla verkar ha behov av att ha liggande i bilen? Telefonen brukar jag stoppa i ena mugghållaren och de sladdar etc som kan tänkas behövas har jag i hanskfacket.

Jag har inset att i den andra bilen (ICE) samlar vi bara skräp i alla fack (gamla parkeringslappar, servetter, mynt etc) medans i Teslan ser man bara till att plocka ut detta direkt man kommer fram så det blir aldrig riktigt stökigt.

Dessutom uppskattar frun att kunna sätta handväskan i detta utrymme och på så sätt ha enklare access till alla de prylar som släpas med i densamma.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Gustafsson »

Dan skrev:
Det är säkert jättebra för en del men jag blir mest nyfiken på vad det är för prylar alla verkar ha behov av att ha liggande i bilen? Telefonen brukar jag stoppa i ena mugghållaren och de sladdar etc som kan tänkas behövas har jag i hanskfacket.

Jag har inset att i den andra bilen (ICE) samlar vi bara skräp i alla fack (gamla parkeringslappar, servetter, mynt etc) medans i Teslan ser man bara till att plocka ut detta direkt man kommer fram så det blir aldrig riktigt stökigt.

Dessutom uppskattar frun att kunna sätta handväskan i detta utrymme och på så sätt ha enklare access till alla de prylar som släpas med i densamma.
Att fråga vad en man har i mittkonsolen är som att fråga en kvinna vad hon har i handväskan (eller mittkonsollen för den delen)´...
Jag behöver ha några P-tillstånd, solglasögon, 12 v adapter till kameravarnaren, lite tvättbiljetter, telefongrejer + USB prylar med musik och några tuggummin samt en plats för resgodiset... Sen är jag nöjd!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

Detta med samla grejer i bilen har vi diskuterat i en tidigare tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 4&start=60
Vi är många samlare. :D
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av matbl »

Dan skrev:
Det är säkert jättebra för en del men jag blir mest nyfiken på vad det är för prylar alla verkar ha behov av att ha liggande i bilen? Telefonen brukar jag stoppa i ena mugghållaren och de sladdar etc som kan tänkas behövas har jag i hanskfacket.

Jag har inset att i den andra bilen (ICE) samlar vi bara skräp i alla fack (gamla parkeringslappar, servetter, mynt etc) medans i Teslan ser man bara till att plocka ut detta direkt man kommer fram så det blir aldrig riktigt stökigt.

Dessutom uppskattar frun att kunna sätta handväskan i detta utrymme och på så sätt ha enklare access till alla de prylar som släpas med i densamma.
Stora problemet är väl just avsaknaden av vettiga mugghållare utan mittkonsol. Vattenflaska och kaffemugg måste funka lätt åtkomliga utan att offra armstödet.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Skriv svar