Fråga angående navigationen i Tesla S
Moderator: Redaktion
- Mr Grasson
- Teslaägare
Fråga angående navigationen i Tesla S
Jag har en fråga. För ett par månader sedan så fungerade kartan i navigationen så att den zoomade in och ut av sig själv beroende vart man körde och hur fort man körde (tror jag). I tätbebyggt område och långsam fart så brukade kartan zooma in väldigt nära och tydligt. Det har upphört för mig sedan ett tag. Fortfarande kan den zooma in och ut till viss del men inta alls som förut. Är det någon inställning som jag missatt eller har de nya uppdateringarna ändrat på detta?
Re: Fråga angående navigationen i Tesla S
Tryck på en ikon överst till höger på skärmen tills du får önskad vy.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det är inte "trip/leg/direction" som TS frågar efter tror jag, utan den automatiska zoomningen.Delta skrev:Tryck på en ikon överst till höger på skärmen tills du får önskad vy.
Jag kör normalt med "färdriktning uppåt"-läget och har också upplevt att zoom kommer och går mellan mjukvaruversioner.
Jag har t.ex. just nu 2020.24.26.11 och zoom funkar inte alls för närvarande, i förra versionen funkade det som vanligt.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ja nu när du nämner det så är det nog borta ur min S också. Kollar i eftermiddag och återkommer!
- Mr Grasson
- Teslaägare
Ja jag tyckte det var riktigt bra. Ett väldigt bra utnyttjande av den stora skärmen. Synd om dom har tagit bort det.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag tror iofs inte det är avsiktligt, det är nog en bugg i vissa mjuvaruversioner.Mr Grasson skrev:Ja jag tyckte det var riktigt bra. Ett väldigt bra utnyttjande av den stora skärmen. Synd om dom har tagit bort det.
Funktionen känns ju självklar, det fanns ju redan i GPS-mjukvaran jag använde i telefonen för typ 15 år sedan.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options