Long Way Up
Moderator: Redaktion
Long Way Up
Någon som sett ”Long way up”.
I den åker Ewan McGregor och en till, elektriska Harleys från Argentina till USA. Åtföljda av två Rivians.
Undrar om den är värd att skaffa Apple-TV för.
I den åker Ewan McGregor och en till, elektriska Harleys från Argentina till USA. Åtföljda av två Rivians.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Re: Long Way Up
Long way round var sevärd minns jag.
Long way down har jag glömt, var nog inte lika bra.
Är rädd att denna tredje är överproducerad och hollywood-anpassad, men jag skall ge den en chans.
Long way down har jag glömt, var nog inte lika bra.
Är rädd att denna tredje är överproducerad och hollywood-anpassad, men jag skall ge den en chans.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
En enda lång produktplacering?Bod skrev:Någon som sett ”Long way up”.
Knappast.
Tesla Y LR -22 EAP
- hencjo
- Teslaägare
Mina tankar (obs, spoilers!):
Jag gillar äventyr. Och det kan vara lite äventyrlig t med elfordon när man är ny på det. Men de har gett sig av ner till Eldslandet utan någon med erfarenhet av att köra eller ladda elfordon. Det framstår (men det är nog inte sant) som att de inte ens läst på om laddning.
Har man laddat en elbil i en fjällstuga en enda gång vet man att man skall ta det lugnt med effekten. Man vet även att man inte skall ha dåliga kablar eller billiga adaptrar för uttag (ex Chile - USA).
Under de första tre avsnitten behöver de bli bogserade en gång och ta in lastbil med dieselgenerator två gånger.
Förmodligen hade det varit mer klimatsmart med fossilfordon med det användningsmönstret. Förmodligen hade det gått mycket bättre med erfarenhet.
Men det kanske är just vad resan handlar om: hur lär man sig allt detta. Resan som en ny elförare gör.
Jag gillar äventyr. Och det kan vara lite äventyrlig t med elfordon när man är ny på det. Men de har gett sig av ner till Eldslandet utan någon med erfarenhet av att köra eller ladda elfordon. Det framstår (men det är nog inte sant) som att de inte ens läst på om laddning.
Har man laddat en elbil i en fjällstuga en enda gång vet man att man skall ta det lugnt med effekten. Man vet även att man inte skall ha dåliga kablar eller billiga adaptrar för uttag (ex Chile - USA).
Under de första tre avsnitten behöver de bli bogserade en gång och ta in lastbil med dieselgenerator två gånger.
Förmodligen hade det varit mer klimatsmart med fossilfordon med det användningsmönstret. Förmodligen hade det gått mycket bättre med erfarenhet.
Men det kanske är just vad resan handlar om: hur lär man sig allt detta. Resan som en ny elförare gör.
Jag har sett den och tycker att den är bra men kanske inte värt att skaffa Apple TV för bara den.
Jag tycker nog inte att den är lika bra som jag tyckte att Long Way Around och Long Way Down var. Men det är länge sen jag såg de serierna.
Finns det någon prova på period eller om man kan ta bara en månad kanske det är värt det. Annars finns den att ladda ner på nätet också.
Jag tycker nog inte att den är lika bra som jag tyckte att Long Way Around och Long Way Down var. Men det är länge sen jag såg de serierna.
Finns det någon prova på period eller om man kan ta bara en månad kanske det är värt det. Annars finns den att ladda ner på nätet också.
Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
Så om man gjort det själv, eller känner ngn som gjort det och inte är intresserad, så kan man ju dra nytta av det...
Så om man gjort det själv, eller känner ngn som gjort det och inte är intresserad, så kan man ju dra nytta av det...
Det finns en 7 dagars provperiod av Apple TV+ så det går att se serien gratis lagligt om man vill.
https://tv.apple.com/se
https://tv.apple.com/se
Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Första avsnitten nere i Patagonien var riktigt bra, dels pga den fantastiska naturen och sedan var det lite fokus på eldriften och laddning. Ju längre norrut de kom desto mer fokus på kringhistorier.
Jag undrar om de inte laddade mycket på det mobila elverket som tydligen följde med. Förmodligen laddades även Rivian-truckarna där.
Jag undrar om de inte laddade mycket på det mobila elverket som tydligen följde med. Förmodligen laddades även Rivian-truckarna där.
Förmånsbeskattning för Apple Watch eller hoppas du slippa granskning som troligen inte sker?martinot skrev:Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
M3 LR -21 - äger fortfarande
Hyundai Kona 64kWh -
Konstigt inlägg minst sagt.seafarer skrev:Förmånsbeskattning för Apple Watch eller hoppas du slippa granskning som troligen inte sker?martinot skrev:Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
Hursomhelst så borde AW6 kvalificera, fick iaf 1 år för en iPad och det förlängdes nyss med 3 mån utan att jag begärt det. Kanske är inte Apple tv+ jättepopulärt.
Han kanske är apputvecklare?seafarer skrev:Förmånsbeskattning för Apple Watch eller hoppas du slippa granskning som troligen inte sker?martinot skrev:Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Typ som när jag jobbar med mina 3D-printrar och tex skulle utveckla ett kamera-fäste till en drönareOlleBack skrev:Han kanske är apputvecklare?seafarer skrev:Förmånsbeskattning för Apple Watch eller hoppas du slippa granskning som troligen inte sker?martinot skrev:Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
och var tvungen att köpa en viss modell

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Får man inte köpa in en smartklocka på firman? Antog att det var helt grönt, precis som telefon och dator (använder klockan mest för kalender/möten).seafarer skrev:Förmånsbeskattning för Apple Watch eller hoppas du slippa granskning som troligen inte sker?martinot skrev:Gäller det även Apple Watch (köpte nyss en AW6 på firman för att ersätta min gamla AW4)?taliz skrev:Noterade att man får ett år gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple-enhet.
Bäst att jag kollar med revisorn kanske.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/