tänkte be folk här spåna på vad som kommer hända från nu fram till 1 juli, i Sverige.
Jag känner till det där med att om man inte är bekväm med att att köpa en bil som är "gammal" vid leverans så är inte Tesla en bil för dig så den ser vi bortom....
Just nu väntar jag leverans på en bil med VIN 781 xxx d v s lilla frunken men inga andra uppdateringar, känns lite av en loose-loose ihop med nya regelverket måste jag ärligt säga.
Sen kan man ju diskutera om Frunkens storlek betyder annat än att det inte finns några mattor till dom....än

Men sitter gärna med en ny fräsch bil med alla uppdateringar att hämta ut 1/6 2021 för att kunna åka på det "gamla " regelverket så länge som möjligt.
Givet infon som finns på borde just nu så är det optimala fönstret att hämta ut en ny elbil mellan 1/4 2021 och 30/6 2021.
- +833:- på förmånsvärdet 1/1 får man oavsett
- 70.000:- i premie från 1/4 hinner man få
- 25% ökning av förmånsvärde 1/7 klarar man sig ifrån
- Uppdateringar med Värmepump m m hinner man troligen få med
- man sitter med så ny-uttagen bil som möjligt innan nytt regelverk är igång
Så vad kommer Tesla hitta på mellan 1/4 och 30/6?
- Höja priset på bilarna?
- Passa på att sälja så många det går innan nya regler och ev. nedgång av försäljning kommer?
- kampanja hårt för att maximera försäljningen?
Jag gissar att battery day inte kommer betyda något för M3 på kort sikt (eller innan 1/7 2021 som är den riktigt "stora" förändringen för förmånsbilar.)