Vad gör jag då nu? Har från och med igår ingen bil för första gången på 33 år! Har insett att jag på något sätt behöver ha en bil, eller iaf tillgång till bil. Det finns ju lösningar genom bilpool tex Sunfleet bara 100 m från min bostad, men blir dyrt om jag räknar med att behöva bil 1-2 ggr per vecka för kortare ärenden och kanske en gång i månaden för längre turer över helgen. Får nog bli ett köp av begagnad bil som på något sätt kan ge rimlig totalekonomi, eller kanske privatleasing för max ca 2500 i månaden.
Om jag köper begagnad bil funderar jag på en kul bil som kanske inte sjunker i värde alls, som tex min gamla drömbil Jaguar XJ med V8 av lite äldre modell, helst 2003-2005 med aluminiumkaross. Kommer bli lite kostsammare med reparationer och bensin så klart, men kommer nog inte köra mer än 1000 mil om året. Eller ännu äldre "amerikanare" kanske, har ju faktiskr kört amerikanskt i 4 år nu

Väljer jag det bekvämaste spåret med billig privatleasing blir det nog en Ford Focus eller Skoda Octavia kombi, vilka båda går att få för ca 2500 ink service.
Vad jag än gör blir det extremt mycket tråkigare att köra bil, har nu haft 4 år med en helt fantastisk bil, så allt blir till det sämre

Miljökompensera med en kul V8?

Köpa tråkbil?
Privatleasa?
Köra bilpool?
Vet inte vad min fråga var med detta inlägg, kanske mest behövde tänka själv, men kom gärna med tankar, idéer och reflektioner!