Hej,
Jag har fått en GARO Twinbox GTB installerad och den ska kunna leverera upp till 32 A (huset är säkrat till 25 A) men som jag förstått det så kan en M3 LR med den här konfigurationen (mode-2) ladda max 11 kW/16 A, är det korrekt?
mvh Ola
11 kW max för M3 LR med mode-2 trefas?
Moderator: Redaktion
Re: 11 kW max för M3 LR med mode-2 trefas?
Ja, 11 kW är max vad M3s inbyggda laddare klarar att ladda batterierna med. Skall du har högre effekt så är det extern DC-laddare som gäller.teslaola skrev:Hej,
Jag har fått en GARO Twinbox GTB installerad och den ska kunna leverera upp till 32 A (huset är säkrat till 25 A) men som jag förstått det så kan en M3 LR med den här konfigurationen (mode-2) ladda max 11 kW/16 A, är det korrekt?
mvh Ola
Hur kan din box leverera 32A om du bara har 25A in till huset?
Är det någon form av strömstyrkekonvertering från två-fas 25A till en 32A en-fas?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Hej,
tack för svar.
Gällande 25 A vs 32 A så var jag kanske lite otydlig; Boxen i sig har förmåga att hantera upp till 22 kW vid 32 A men jag har bara 25 A till huset så jag kan alltså inte utnyttja dess fulla kapacitet..
mvh Ola
tack för svar.
Gällande 25 A vs 32 A så var jag kanske lite otydlig; Boxen i sig har förmåga att hantera upp till 22 kW vid 32 A men jag har bara 25 A till huset så jag kan alltså inte utnyttja dess fulla kapacitet..
mvh Ola
Gott, och inga problem! Då är du helt hemma med lösningen (den kommer leverera fullt till vad din M3 kan ta). Är kanon att ha en sådan riktig väggbox hemma.teslaola skrev:Hej,
tack för svar.
mvh Ola

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Johlei
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/john713130
Jag har också 25A huvudsäkring. Vår 13kW bergvärmepump med effektvakt är den största elförbrukaren. Vi låg på ca 16500 kWh/år före Tesla M3 och nu ligger vi på ca 20500 kWh/år.
11kW WC funkar klockrent och vi har alltid kunnat ladda när helst vi vill på full effekt. Utan att huset har upplevts kyligt ska tilläggas då
Numera sitter vi ju hemma och jobbar alla fyra (två gymnasiebarn) titt som tätt med 4-6 datorer igång samtidigt som elspisen går och bilen laddar. No problemos.
11kW WC funkar klockrent och vi har alltid kunnat ladda när helst vi vill på full effekt. Utan att huset har upplevts kyligt ska tilläggas då

Numera sitter vi ju hemma och jobbar alla fyra (två gymnasiebarn) titt som tätt med 4-6 datorer igång samtidigt som elspisen går och bilen laddar. No problemos.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
-
- elbilist
Garo Twinbox kommer i båda en- och trefasKonfiguration.
Har du trefasBox så är det bilens ombordladdare som sätter begränsningen.
Har du trefasBox så är det bilens ombordladdare som sätter begränsningen.