Problem med parkeringssensorer fram

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare

Problem med parkeringssensorer fram

Inlägg av Rydan »

Tjoho.
Någon mer som har/haft problem med parkeringssensorerna fram? Har haft min M3 i ca 2 månader och tror inte dessa funkat mer än 50% av gångerna jag parkerat. Avståndslinjerna dyker ej upp på skärmen och det syns ej avstånd i cm när det inte funkar. Aldrig några problem med de andra sensorerna, bara fram. Har gjort liten och stor omstart utan förbättring, problemet kommer och går. Kan man göra något mer eller är det SC som gäller?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
Jollybob
Teslaägare

Re: Problem med parkeringssensorer fram

Inlägg av Jollybob »

Jag har liknande problem. Sensorerna både fram och bak fungerar oregelbundet. Jag har haft min bil i drygt 2 månader.
Tesla Model 3 P 2020
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

Inlägg av kikat »

Sensorerna är väldigt känsliga så kontrollera att alla ser ok ut, ingen som är intryckt eller skadad. Du kan lägga fingret på dem så ska du känna att de pulserar.

Ett annat vanligt fel är att registreringsskylten fram sitter några cm fel och stör sensorerna. Märkligt nog utger sig detta problem hyfsat sporadiskt men oftare när det är blött.
Om det är det sistnämnda så är det bara att flytta skylten lite eller så åker du till servicecenter så går det på garantin.
Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare

Inlägg av Rydan »

kikat skrev:
Sensorerna är väldigt känsliga så kontrollera att alla ser ok ut, ingen som är intryckt eller skadad. Du kan lägga fingret på dem så ska du känna att de pulserar.

Ett annat vanligt fel är att registreringsskylten fram sitter några cm fel och stör sensorerna. Märkligt nog utger sig detta problem hyfsat sporadiskt men oftare när det är blött.
Om det är det sistnämnda så är det bara att flytta skylten lite eller så åker du till servicecenter så går det på garantin.
Ok, det ska jag kolla. tack för tipsen!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Ytterligare ett vanligt fel är om man har folierat, det kan också störa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar