Flest startade trådar
Moderator: Redaktion
Flest startade trådar
Tyckte det var dags att starta en egen tråd om detta ämne som just nu diskuteras i en annat tråd.
Bland de 10 som har skrivit flest inlägg fördelar sig antal startade trådar så här:
Bjelke 31
LarsL 32
mati 79
Svenssons 125
HelectriC 191
Jerker 383
bylund 121
Zalman3 1180
danni 99
taliz 46
Om man ser på de 50 som skrivit flest inlägg så blir topplistan över antal startade trådar så här. Det som sticker ut är FredrikJ, som skrivit 3693 inlägg men inte startat en enda tråd!
Zalman3 1180
Vigge50 443
TiborBlomhall 417
Jerker 383
Pontus 286
Herr X 251
HelectriC 191
Kulingen 191
hybris 178
AGCF 171
Legato 162
Tars 159
dstr 145
Teslaspolen 139
apkungen 130
Svenssons 125
Kalle 124
bylund 121
Remuz 120
TeslaTissel 115
danni 99
mans71 92
Martinen 90
Leo 83
mati 79
lator 76
Surfaren 75
E5m1r 61
Gustafsson 57
Smutt 56
nek0 54
Walker 49
taliz 46
chpaulin 43
EnTraktor 43
Laban 43
gellerstam 40
12man 34
MickeP 34
bullen 32
LarsL 32
Bjelke 31
joel80 29
fth 27
Nicke Nyfiken 19
chaffis75 14
OfarligTesla 14
Jeppe_E 12
Geni87 3
Fredrik j 0
Bland de 10 som har skrivit flest inlägg fördelar sig antal startade trådar så här:
Bjelke 31
LarsL 32
mati 79
Svenssons 125
HelectriC 191
Jerker 383
bylund 121
Zalman3 1180
danni 99
taliz 46
Om man ser på de 50 som skrivit flest inlägg så blir topplistan över antal startade trådar så här. Det som sticker ut är FredrikJ, som skrivit 3693 inlägg men inte startat en enda tråd!
Zalman3 1180
Vigge50 443
TiborBlomhall 417
Jerker 383
Pontus 286
Herr X 251
HelectriC 191
Kulingen 191
hybris 178
AGCF 171
Legato 162
Tars 159
dstr 145
Teslaspolen 139
apkungen 130
Svenssons 125
Kalle 124
bylund 121
Remuz 120
TeslaTissel 115
danni 99
mans71 92
Martinen 90
Leo 83
mati 79
lator 76
Surfaren 75
E5m1r 61
Gustafsson 57
Smutt 56
nek0 54
Walker 49
taliz 46
chpaulin 43
EnTraktor 43
Laban 43
gellerstam 40
12man 34
MickeP 34
bullen 32
LarsL 32
Bjelke 31
joel80 29
fth 27
Nicke Nyfiken 19
chaffis75 14
OfarligTesla 14
Jeppe_E 12
Geni87 3
Fredrik j 0
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Flest startade trådar
Gillas
LarsL har lite fel på ena stället gissar jag
Nu undrar man ju såklart också vilken tråd som är längst?
eller top 10 såklart
Bylund ledde nog
den länge gissar jag (teslaspotting-tråden) men nu finns det flera trådar med flera hundra sidor...

Nu undrar man ju såklart också vilken tråd som är längst?

den länge gissar jag (teslaspotting-tråden) men nu finns det flera trådar med flera hundra sidor...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Han ökade en sen jag kollade igår! Eller så läste jag av fel igår.Bjelke skrev:Gillas![]()
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Det får nån med kunskaper i att skapa script undersöka!Bjelke skrev:Nu undrar man ju såklart också vilken tråd som är längst?eller top 10 såklart

- Bjelke
- Teslaägare
Japp men det står olika på dom två ställena i denna lista som du har i första inläggetJerker skrev:Han ökade en sen jag kollade igår! Eller så läste jag av fel igår.Bjelke skrev:Gillas![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Rättat!Bjelke skrev:Japp men det står olika på dom två ställena i denna lista som du har i första inläggetJerker skrev:Han ökade en sen jag kollade igår! Eller så läste jag av fel igår.Bjelke skrev:Gillas![]()
Snyggt jobbat!Jerker skrev:Tyckte det var dags att starta en egen tråd om detta ämne som just nu diskuteras i en annat tråd.
Bjelke 31
LarsL 32
mati 79
Svenssons 125
HelectriC 191
Jerker 383
bylund 121
Zalman3 1180
danni 99
taliz 46
Zalman3 1180
Vigge50 443
TiborBlomhall 417
Jerker 383
Pontus 286
Herr X 251
HelectriC 191
Kulingen 191
hybris 178
AGCF 171
Legato 162
Tars 159
dstr 145
Teslaspolen 139
apkungen 130
Svenssons 125
Kalle 124
bylund 121
Remuz 120
TeslaTissel 115
danni 99
mans71 92
Martinen 90
Leo 83
mati 79
lator 76
Surfaren 75
E5m1r 61
Gustafsson 57
Smutt 56
nek0 54
Walker 49
taliz 46
chpaulin 43
EnTraktor 43
Laban 43
gellerstam 40
12man 34
MickeP 34
bullen 32
LarsL 32
Bjelke 31
joel80 29
fth 27
Nicke Nyfiken 19
chaffis75 14
OfarligTesla 14
Jeppe_E 12
Geni87 3
Fredrik j 0

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Alltså, jag trodde jag hade startat kanske 10st, men 120st?!
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
All cred åt den som skrivit mer än den startar trådar, det betyder oftast mer att lyssna och läsa och därmed fylla på i ett redan befintligt flöde.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
- lator
- Teslaägare
Fast där ingår också hejarop och klagosång... Antalet inlägg behöver ju inte betyda "tillfört mest"...zyax skrev:All cred åt den som skrivit mer än den startar trådar, det betyder oftast mer att lyssna och läsa och därmed fylla på i ett redan befintligt flöde.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hade varit kul att kunna skära det kors och tvärs.
Flest inlägg som hyllar tesla - taliz
Flest inlägg om att tesla är kass - ???
Flest inlägg om e-tron - mati
Flest inlägg med intressant innehåll - Jerker
Flest inlägg med påhittade bilar till påhittade priser - Zalman3
Flest inlägg som tagits bort - ???
Osv...
Flest inlägg som hyllar tesla - taliz
Flest inlägg om att tesla är kass - ???
Flest inlägg om e-tron - mati
Flest inlägg med intressant innehåll - Jerker
Flest inlägg med påhittade bilar till påhittade priser - Zalman3
Flest inlägg som tagits bort - ???
Osv...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
Inte i mitt fall iaflator skrev:Fast där ingår också hejarop och klagosång... Antalet inlägg behöver ju inte betyda "tillfört mest"...zyax skrev:All cred åt den som skrivit mer än den startar trådar, det betyder oftast mer att lyssna och läsa och därmed fylla på i ett redan befintligt flöde.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vadå? Är det meningen att inläggen ska tillföra nåt?Bjelke skrev:Inte i mitt fall iaflator skrev:Fast där ingår också hejarop och klagosång... Antalet inlägg behöver ju inte betyda "tillfört mest"...zyax skrev:All cred åt den som skrivit mer än den startar trådar, det betyder oftast mer att lyssna och läsa och därmed fylla på i ett redan befintligt flöde.

- lator
- Teslaägare
Hejarop är väl väldigt tillförande!mati skrev:Vadå? Är det meningen att inläggen ska tillföra nåt?Bjelke skrev:Inte i mitt fall iaflator skrev:Fast där ingår också hejarop och klagosång... Antalet inlägg behöver ju inte betyda "tillfört mest"...zyax skrev:All cred åt den som skrivit mer än den startar trådar, det betyder oftast mer att lyssna och läsa och därmed fylla på i ett redan befintligt flöde.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Fast jag måste säga; heja Zalman3!mati skrev:Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa.
Zalman3 vinner lätt tävlingen bäst ”Aftonbladet-rubrik”. Det är kanske inte alltid bra, men helt klart är det så att TCS skulle vara fattigare utan dig - tack!
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Tack!mans71 skrev:Fast jag måste säga; heja Zalman3!mati skrev:Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa.
Zalman3 vinner lätt tävlingen bäst ”Aftonbladet-rubrik”. Det är kanske inte alltid bra, men helt klart är det så att TCS skulle vara fattigare utan dig - tack!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
Lite trist bara att Zalman hela tiden tycker att man ska vänta ett år till för att köpa elbilen X istället för en modellmans71 skrev:Fast jag måste säga; heja Zalman3!mati skrev:Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa.
som finns just nu, det är nästan att gå elbils-skeptikernas ärenden tycker jag, och det är nästan till 100% i
Zalmans fall, snart skall vin väl skippa nästa Ionicen också till förmån för någon annan bil som kommer ett år efter denna...
Det finns liksom ingen bil som just nu duger, förutom dom allra dyraste såklart, men knappt det heller för nu ska vi
tydligen vänta på 4680-celler till alla Tesla-modeller tex...
En novis som letar bil och läser här kan lätt få uppfattningen att ”nästa år då jäklar kommer bilen X”! Vänta lite till bara...

Det finns redan nu väldigt många bra elbilar som funkar alldeles utmärkt för dom allra flesta, utan att det står Tesla
eller Audi eller Porsche på dom, kolla bara på iAkitas resor tex

Sluta att jaga framtiden hela tiden för den är redan här!

är en knäckfråga för väldigt många (även för villaägare faktiskt).
Senast redigerad av Bjelke, redigerad totalt 1 gånger.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag får se hur många andra elbilar jag hinner avverka innan bilen jag helst skulle vilja äga kommer ut på marknaden, om den nu nånsin gör det. (Sono Sion)Bjelke skrev:Lite trist bara att Zalman hela tiden tycker att man ska vänta ett år till för att köpa elbilen X istället för en modell
som finns just nu, det är nästan att gå elbils-skeptikernas ärenden tycker jag, och det är nästan till 100% i
Zalmans fall, snart skall vinbär skippa nästa Ionicen också till förmån för någon annan bil som kommer ett år efter denna...

Jag låter iaf inte bli att köpa andra bilar i väntan på den.

- Bjelke
- Teslaägare
BraJerker skrev:Jag får se hur många andra elbilar jag hinner avverka innan bilen jag helst skulle vilja äga kommer ut på marknaden, om den nu nånsin gör det. (Sono Sion)Bjelke skrev:Lite trist bara att Zalman hela tiden tycker att man ska vänta ett år till för att köpa elbilen X istället för en modell
Zalmans fall, snart skall vinbär skippa nästa Ionicen också till förmån för någon annan bil som kommer ett år efter denna...![]()
Jag väntar iaf inte med att köpa andra bilar i väntan på den.

Vi som var väldigt tidigt ute med Leaf/Zoe mfl kanske ser lite annorlunda på det här med elbil också

Jag tror att jag flinade varje dag i minst ett år när jag köpte min första Tesla och kom från en Leaf 24

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Nu för du nog utveckla lite, hur kan det vara svårt att ordna bra hemma-laddning för en villaägare?Bjelke skrev:Sluta att jaga framtiden hela tiden för den är redan här!hjälp istället till med att ordna med en bra hemma-laddning som är en knäckfråga för väldigt många (även för villaägare faktiskt).
Alt från ett korrekt installerat och använt schuko är ju en helt ok lösning för säkert 99% av alla bilister (oavsett vad elsäkerhetsverket säger), trefasuttag finns väl hos dom flesta, och att installera en box kostar några tusenlappar, på vilket sätt är detta ett problem?
För många boende i lägenhet är det säkert fortfarande problematiskt, men villor? Nja, not so much.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
Jag tänker såklart mest på dom som inte bor i egen villa men även på alla dom (säkert) tusentals
inlägg med frågor om laddning hemma även för villaägare som inte vet hur dom ska göra (även om
dom såklart nästan alltid gör det utan problem), det är allt från frågor om jordfelsbrytare till nya
kabeldragningar till garaget och hur det ska dimensioneras osv osv, det är faktiskt lite okänd mark för
väldigt många... jag tror det beror på två saker främst, nämligen okunskap (såklart) och diverse FUD som
sprids på olika sätt, och DÄR kan vi hjälpa till!
Hur man kan gå tillväga vid större boenden som tex bostadsrättsföreningar har vi också många som är duktiga
på här på forumet som kan hjälpa till med
inlägg med frågor om laddning hemma även för villaägare som inte vet hur dom ska göra (även om
dom såklart nästan alltid gör det utan problem), det är allt från frågor om jordfelsbrytare till nya
kabeldragningar till garaget och hur det ska dimensioneras osv osv, det är faktiskt lite okänd mark för
väldigt många... jag tror det beror på två saker främst, nämligen okunskap (såklart) och diverse FUD som
sprids på olika sätt, och DÄR kan vi hjälpa till!

Hur man kan gå tillväga vid större boenden som tex bostadsrättsföreningar har vi också många som är duktiga
på här på forumet som kan hjälpa till med

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det var inte heller menat som negativ kritik. Jag tycker också om att strosa runt i Zalmans trådar.mans71 skrev:Fast jag måste säga; heja Zalman3!mati skrev:Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa.
Jag förstod det, fattade ironin. Kanske det var fel av mig att citera dig på det sättet.mati skrev:Det var inte heller menat som negativ kritik. Jag tycker också om att strosa runt i Zalmans trådar.mans71 skrev:Fast jag måste säga; heja Zalman3!mati skrev:Att Zalman3 har startat flest trådar hade jag aldrig kunnat gissa.
Model S P85DL+
Vad man än anser om Zalmans trådstarter så är det imponerande hur mycket han lyckas gräva fram och lyfta till diskussion här. Jag skulle ha missat mycket info om elbilssfären om det inte vore för honom! Så tack Zalman3!