MS LR+ 2021 dåligt ljus, bara att leva med?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

abq

MS LR+ 2021 dåligt ljus, bara att leva med?

Inlägg av abq »

Fick min första Tesla nu i december och mycket nytt positivt men en sak som inte känns bra är ljusen på kvällen. Det lyser väldigt dåligt på kvällen och inte så ”utspridd”, undrar om det är fel eller vanligt och bara att leva med? Man känner ju verkligen det är mörkt ute och känns inte så bra att ha bra sikt
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: MS LR+ 2021 dåligt ljus, bara att leva med?

Inlägg av mati »

Du får nog bifoga en bild för att någon ska kunna bedöma om det är nåt fel på just din bil. Men historiskt har Model S haft ganska uselt ljus, åtminstone när man jämför med andra moderna bilar med LED. Det är alltså inte helt omöjligt att det ska vara så.
Själv undvek jag att använda bilen i mörkret när jag hade en Model S. Men det var en sen 2016, någon form av förbättring borde väl ha skett sedan dess.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Banane

Inlägg av Banane »

Ljuset är ganska dåligt. Min S fick nya strålkastare i våras och de var fel inställda visade det sig i höstas när det blev mörkt. Pekade rakt ner i marken. De ordnade det och då blev det lite bättre. Dock är halvljuset i i3:an fortfarande väldigt mycket bättre.

Ska dock sägas att jag inte upplever ljuset som ett problem i praktiken. Det funkar. Är ändå flers klasser bättre än i min 90-tals Audi jag hade för 20 år sen.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Banane skrev:
Ljuset är ganska dåligt. Min S fick nya strålkastare i våras och de var fel inställda visade det sig i höstas när det blev mörkt. Pekade rakt ner i marken. De ordnade det och då blev det lite bättre. Dock är halvljuset i i3:an fortfarande väldigt mycket bättre.

Ska dock sägas att jag inte upplever ljuset som ett problem i praktiken. Det funkar. Är ändå flers klasser bättre än i min 90-tals Audi jag hade för 20 år sen.
Vad hette bilen du hade som var utrustad med så bra automatisk avbländning?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar