Tävlingen hittills kan sammanfattas: men
Frugan å jag har jättekul, men det blir ingen pallplats.
Ja jag har lärt mig att inte köra efter dig fler gånger. .
Känns inte heller som det blir någon pallplats, men det har varit en rolig dag. Kul med så många elbilstöntar (räknar med mig själv i det gänget) som man kan snacka med.
Blinkade, tutade och vinkade med översteprästen utanför Jakobsberg igår på väg hem från jobbet. Tibor-mobilen var trots mörker, smuts och uselt väder lätt-spottad med sina fina dekaler bak
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Kom på att jag ju faktiskt såg en Twizy parkerad vid Bromma Blocks i lördags eftermiddag, vid 15-tiden sådär. Kan det ha varit översteprästen själv som var ute och lördagshandlade?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Jo jag inser det - men har knappt sett någon så tyckte det var värt en chansning på en "nästan-spotting" i alla fall
Har däremot lagt märke till i innerstan att åtminstone somliga pizzabud nu gått över från fossildriven moppe till eldriven dito - verkar ha riktigt hyfsade prestanda och tar sig förstås fram ännu smidigare i trängsel än en Twizy.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Kul
Pinsamt nästan att jag glömt bort den här tråden
Hade jag kommit ihåg den så skulle jag ju skrivit att jag träffade honom på träffen i Högbo förra Söndagen