https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 201231.htm
Roligt dag för oss som har bitcoin

Moderator: Redaktion
Teslared skrev:Miljömässigt undrar jag hur det går ihop med Tesla och deras klimatsatsning på elbilar etc. Bitcoin är ju en katastrof när man ska gräva fram nya bitcoins då det går åt så mycket el. Ex.vis skulle det motsvara Finlands hela elförbrukning. Logiken haltar!
Om den ersätter något som är mer ineffektivt, typ globala valutatransaktioner eller guldgruvor, så är det ju det.Teslared skrev:Ja det finns ju mycket här i världen som släpper ut CO2. Det gör ju inte bitcoin bättre för det!
Undra vad värdet är när fler företag/individer ser det som värdesäkring mot devalverade valutor.Mickep skrev:1 bitcoin är värd 43000$. Dags att börja mina så man får en gratis model y!
Med dagens elpris lär du aldrig räkna hem det.Mickep skrev:1 bitcoin är värd 43000$. Dags att börja mina så man får en gratis model y!
Hänger inte själv på Darknet eller i kriminella kretsar så jag har dålig koll, hur vet du att det är främst kriminella utpressare som använder Bitcoin? Gillar att kolla på maffia-serier på Netflix. Där är det dock främst dollar de kriminella använder.Mickep skrev:Ja så kanske det blir fler än kriminella utpressare (som man sett vara de som främst använt valutan)
Kanske den kan putsa dess skamfilade rykte om fler seriösa börjar använda den.