Såg just att man nu beställer M3 med option "uppgraderad autopilot" som ungefär innehåller det jag har i min SR+ HW 2.5 och betalade 55.000 för, kostar nu 38.900.
Alternativt FSD för 77.700 med skyltar och stadskörning.
Huh.
Väntar fortfarande på skyltar och HW 3.0...
Billigare autopilot
Moderator: Redaktion
Re: Billigare autopilot
Och det gör det ju bra mycket lättare att köpa det som funkar idag och sen eventuellt lägga till FSD senare. Good move.
Undrar varför Model Y inte har samma val.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Du har väl FSD. Dvs du kommer få HW3. Det får du nog inte om du skulle köpa EAP.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är klart.taliz skrev:Du har väl FSD. Dvs du kommer få HW3. Det får du nog inte om du skulle köpa EAP.
Men den nya, det jag tycker är bra, är att man nu för ett lägre pris kan få i princip allt som effektivt fungerar av FSD, medan det som inte än är bevisat funktionellt i Europa har blivit en separat produkt.
Skulle jag köpa en ny M3 idag, så skulle jag inte tveka ett ögonblick på att välja till EAP, men kanske tveka om FSD. Som det var innan kändes 77k (dagens pris) lite iffy för det man effektivt får i dagsläget.
Som sagt, jag tycker det är en tydlig förbättring och jag tror betydligt fler kan välja EAP idag än skulle ha valt FSD när det var allt eller inget.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Konfiguratorn för Model Y har inte förändrat något på knappt 1 år för det är mycket som börjar bli inaktuellt nu, interiören, utrustningslistan, räckvidden, accelerationen, dragkrokspriset, färger, EAP valet. Jag tror de väntar tills Berlin börjar närma sig och ändrar allt på en gång.renes skrev:Och det gör det ju bra mycket lättare att köpa det som funkar idag och sen eventuellt lägga till FSD senare. Good move.
Tycker också det är bra att de lyssnat på sina kunder och börjat erbjuda EAP igen. Men om det är permanent eller tillfälligt är det nog bara Elon som vet.
Med FSD får du alla framtida finesser inom självkörning, så om du tänkt behålla bilen länge är det förmodligen inte helt bortkastat. Med EAP får du vad det står att du får.
Dom har ju lanserat EAP just eftersom FSD blivit så dyrt.
Köper man EAP så får man det som står där. Köper man FSD så kommer man få all möjlig funktionalitet som tillkommer framöver.
Det var ju inte längesen möjligheten att reagera på trafikljus släpptes tex. Körning i stadstrafik kommer ju också. Man kan ju se att i USA klarar den en hel del nu, så kommer det ju bli här också tids nog, men ännu bättre.
Köper man EAP så får man det som står där. Köper man FSD så kommer man få all möjlig funktionalitet som tillkommer framöver.
Det var ju inte längesen möjligheten att reagera på trafikljus släpptes tex. Körning i stadstrafik kommer ju också. Man kan ju se att i USA klarar den en hel del nu, så kommer det ju bli här också tids nog, men ännu bättre.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas