Sommardäck 21" med fälgskydd
Moderator: Redaktion
- BertilW
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bertil98671
Sommardäck 21" med fälgskydd
Det är dags för nya sommardäck och jag har 21" Tubinfälgar och jag tror att alla som kör på dessa har erfarenhet av hur känsliga de är för trottoarkanter som envisas med att komma för nära
. Vilka sommardäck använder ni och vilka skyddar 21" fälgarna bäst?

S85D-15
Re: Sommardäck 21" med fälgskydd
Du kanske skulle kika på nån slags "rim protector"?
Vet själv inte om de funkar, men kanske finns nån här som har erfarenhet...
Vet själv inte om de funkar, men kanske finns nån här som har erfarenhet...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jag bytte mina Originaldäck (Continental) mot Michelin Pilot Sport, som hade ett finfint fälgskydd. 2 år sen, så lite oklart hur läget är idag.BertilW skrev:Det är dags för nya sommardäck och jag har 21" Tubinfälgar och jag tror att alla som kör på dessa har erfarenhet av hur känsliga de är för trottoarkanter som envisas med att komma för nära. Vilka sommardäck använder ni och vilka skyddar 21" fälgarna bäst?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jag har kört med 275 bredd bak på 9" bred fälg senaste åren. Det ger lite mer marginal och skydd av fälgen.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- BertilW
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bertil98671
Tack för förslagen, att Michelin har bättre skydd än Continental var goda nyheter, det är Continental jag kört på. Jag har tittat på både Michelin Pilot Sport och Pirelli P Zero och båda verkar ha fälgskydd. Eftersom Pirellidäcket enligt deklarationen ska ha lite bättre rullmotstånd och är tystare undrar jag om någon har erfarenhet av det och om fälgskydet är lika bra som Michelins (m.a.o. bättre än Continental)? Vad gäller rim protection så är det väl bara en plastskena man lägger på sitter det verkligen på?
S85D-15
Kört med fälgskydd Alloygator på både vinter (19") och sommarfälgar (21") under 1 år. Funkar bra och sitter kvar än så länge....!
Jag bara betalar för renovering av fälgarna när det är dags att byta däck blir sjukt snyggt 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd