Funkar inte öppna bakluckan manuellt...

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ekokobonden
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 05 okt 2019 22:04
Ort: Grästorp

Funkar inte öppna bakluckan manuellt...

Inlägg av Ekokobonden »

Sen en vecka tillbaks kan man inte öppna bakluckan på vår M3 med knappen på bakluckan. Man är tvungen att klicka på skärmen i bilen, eller använda appen. Kan det ha nåt samband med nya mjukvaruuppdateringen för självkörning? Nån annan som fått samma fel?
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

Re: Funkar inte öppna bakluckan manuellt...

Inlägg av Max3 »

Yes, samma sedan 1 månad
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1906
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Funkar inte öppna bakluckan manuellt...

Inlägg av themax »

Har haft samma problem. Fick byta knappen på luckan. ~1800:- (eftersom jag är utanför garantin). Skicka in ett seviceärende.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
AndersB_Hson
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 07 jan 2016 19:09
Ort: Ulricehamn

Re: Funkar inte öppna bakluckan manuellt...

Inlägg av AndersB_Hson »

Även jag har haft samma problem, först så kunde jag inte öppna manuellt och under en period öppnade sig bakluckan helt random men det fenomenet försvann, tack o lov! Har bytt knappen på luckan vid två tillfällen, bytte andra gången för en månad sedan och sen dess har det funkat (ta i allt trä som finns!). Mobile Service-tillfällen vid dessa tillfällen o vid andra tillfället såg teknikern att den föregående teknikern lyckats att demolera plastkåpan som sitter på insidan av bagageluckan (syntes knappt, jag hade inte sett det själv). Han är och byter den nu, mkt bra service! Måste säga att mobile service är kanon!
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
Skriv svar