Behöver köpa nya fälgar och däck till vår performance.
Vet inte om vi ska ha staggered eller square (vet inte terminologin på svenska), vad hade ni rekommenderat?
Staggered är såklart riktigt snyggt men påverkar det balansen i bilen och i så fall, är det tillräckligt för att vara jobbigt alternativt farligt?
Staggered eller squared?
Moderator: Redaktion
Re: Staggered eller squared?
En fördel med samma dimension är ju att du kan rotera hjulen.
Mina bakdäck på min M3P slets betydligt mer än framdäcken.
Å andrasidan kanske man får ner slitaget genom att ha bredare bak...
Men det lär dra mer ström, och bullra mer oavsett.
När det gäller balans skulle jag inte vara så orolig.
Men jag skulle nog lägga på bredare runt om i så fall, då får man ju bättre fäste när man kör riktigt aktivt. De som kör bana med M3P lägger ju på typ 265 runt om.
Men jag skulle nog lägga på bredare runt om i så fall, då får man ju bättre fäste när man kör riktigt aktivt. De som kör bana med M3P lägger ju på typ 265 runt om.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det enda jag med erfarenhet kan säga är att vid aktiv körning, läs bankörning, så kan "Staggered" på en bil som ej är inställd för det från början innebära att bilen blir/upplevs mer understyrd.
Ja, det är ju lite det man tittar på också. Just att man kan rotera däcken...taliz skrev:En fördel med samma dimension är ju att du kan rotera hjulen.
Tack för svaren