OfarligTesla skrev:alvenzo skrev:Jag tycker du ska kolla vad firmorna erbjuder och sen sälja den till en privatperson för samma pris eller några laxar över, det gjorde jag med min Kia. Förstår inte missunnsamheten i att inte göra det, säljaren förlorar inget på det men köparen vinner på det. Men det är ju bara jag, alla gör ju som de vill och har såklart rätt till det

Bara av att behöva ha med människor att göra skulle jag behöva få ut typ 50k mer än att bara byta in eller lämna till handlare. Annars är det inte värt besväret. Inbytespriserna har dessutom börjat bli så pass bra nu att det inte lär hända att få ut så mycket extra.
Jo jag vet att vissa tycker så, kan själv förstå poängen. Men som jag ser det så ska det vara någon som vet vad de köper som köper bilen och då kan man lätt sålla bort alla däcksparkare och om någon vill komma och titta får de göra det under förutsättning att de köper bilen om de inte hittar väsentliga fel. Alternativt lägga en icke återbetalbar handpenning. Om (när?) jag köper M3 så kommer jag se det som en leverans bara, ingen bilvisning, oavsett om jag köper bilen privat eller av företag. Samma gäller när jag säljer.
Remuz skrev:OT kanske men hur funkar det med viköperdinbil. Fick estimat på 558k för min. Hade tänkt mig 560k så är det vad jag får när jag åker dit med den så dumpar jag den bums, men det finstilta säger att det kan dras upp och ner när man kommer dit
Jag skulle sälja en Auris för några år sen och gick dit. Fick ett "erbjudande" om över 80tkr och åkte då dit. De testade och höll på i några timmar och sen erbjöd de 40k, helt utan att det var något fel på bilen. Svarade givetvis inte ja, men fick dagen efter ett erbjudande om 42k, sen 45 och tillslut någon vecka senare 50k. Bilen låg på 90k på blocket så jag la ut den för 80 och sålde den för 70 vilket gick väldans snabbt, men jag fick lite mer än erbjudet och säljaren betalade mindre än annars.