Megawatt Charging System (MCS)

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Megawatt Charging System (MCS)

Inlägg av Zalman3 »

Megawatt Charging System (MCS).

To satisfy the market demand of the Truck and Bus industry to charge electric heavy-duty vehicles within a reasonable time, a new solution for high-power charging is needed.

The following requirements for the Megawatt Charging System (MCS) are currently discussed:
Single conductive plug

Max 1.500 volt & 3.000 ampere (DC)
PLC + ISO/IEC 15118
Touch Safe (UL2251)
On-handle software-interpreted override switch
Adheres to OSHA & ADA (& local equivalent) standards
FCC Class A EMI (& local equivalent)
Located on left side of the vehicle, roughly hip height
Capable of being automated
UL (NRTL) certified
Cyber-Secure
V2X (bi-directional)
https://www.charin.global/technology/mcs/

https://cin.viewer.cit-fusion.com/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Megawatt Charging System (MCS)

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
Megawatt Charging System (MCS).

To satisfy the market demand of the Truck and Bus industry to charge electric heavy-duty vehicles within a reasonable time, a new solution for high-power charging is needed.

The following requirements for the Megawatt Charging System (MCS) are currently discussed:
Single conductive plug

Max 1.500 volt & 3.000 ampere (DC)
PLC + ISO/IEC 15118
Touch Safe (UL2251)
On-handle software-interpreted override switch
Adheres to OSHA & ADA (& local equivalent) standards
FCC Class A EMI (& local equivalent)
Located on left side of the vehicle, roughly hip height
Capable of being automated
UL (NRTL) certified
Cyber-Secure
V2X (bi-directional)
https://www.charin.global/technology/mcs/

https://cin.viewer.cit-fusion.com/
Spännande utveckling!

Räknade lite snabbt på effekten, och kom fram till att om batteripacket i en personbil på 75kWh hade klarat att ta full laddeffekt enligt ovan spec. (med en rak laddkurva) så hade man laddat från 0% SoC till 100% SoC på exakt en (1) minut! :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6142
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Megawatt Charging System (MCS)

Inlägg av Remuz »

När man kommer up i 1.5kV borde man ha en hel del isolationsutmaningar. Borde vara lite klurigt redan på dagens 800V-system.

4.5MW i laddeffekt är ju trevligt i teorin, det blir 18 laddplatser för SuC v3 :P
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Megawatt Charging System (MCS)

Inlägg av Zalman3 »

The CCS initiative CharIN has demonstrated the Megawatt Charging System (MCS) for the first time at the Electric Vehicle Symposium (EVS35) in Oslo. This is to become a future charging standard for heavy commercial vehicles. The prototype design of the plug was also revealed that should enable charging capacities of up to 3.75 MW.

The first pilot projects are aimed at heavy trucks and buses and are planned for 2023, followed by the commercial rollout for 2024. The development seems to be on schedule despite a few challenges – a first major presentation of the megawatt charging system for the EVS35 was promised for in 2021, but has only just now taken place.
https://www.electrive.com/2022/06/14/ch ... heavy-evs/

Så här kan kontakten se ut.
Skärmavbild 2022-06-15 kl. 19.44.17.png
Skärmavbild 2022-06-15 kl. 19.43.50.png
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Megawatt Charging System (MCS)

Inlägg av taliz »

https://insideevs.com/news/592360/megaw ... cs-launch/ lite mer info och film från eventet.
Kontakten ser ju inte mkt klumpigare ut än CCS. Den klarar dock bokstavligen 10ggr mer än ionity(3750kw vs 375kw).

Kan tänka mig att MCS kommer nyttjas till personbilar också tids nog, 500kw som CCS stödjer som max är inte tillräckligt på sikt. (Kanske kommer en ny CCS-standard dock).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar