Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

danneny

Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Inlägg av danneny »

På temat nöjen:

Jag har för avsikt att koppla 2 spelkontroller till min Tesla, i första hand för att kunna spela Beach buggy racing m.m. med barnen och polare på lika villkor :)

Har läst att Logitech F310 (trådad) verkar funka bra med Tesla, och den är också relativt billig.

Min fråga: Går det att koppla 2 trådade spelkontroller via USB? Har en Model X 2018.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Inlägg av martinot »

danneny skrev:
På temat nöjen:

Jag har för avsikt att koppla 2 spelkontroller till min Tesla, i första hand för att kunna spela Beach buggy racing m.m. med barnen och polare på lika villkor :)

Har läst att Logitech F310 (trådad) verkar funka bra med Tesla, och den är också relativt billig.

Min fråga: Går det att koppla 2 trådade spelkontroller via USB? Har en Model X 2018.
Ja, det går fint. Jag har två Stycken Xbox One-kontroller inkopplade i USB i min Tesla (M3 2019, men skall inte spela någon roll).

Det fungerar fint, och då blir det så i tex. Beach Buggy racing att både spelare 1 och spelare 2 kör via varsin handkontroll (ingen kör via Teslans ratt). Fungerar även bra i co-op-spel som tex. Cuphead.

Fungerar generellt utmärkt. Det enda som är lite märkligt att det USB-uttag som är till vänster blir Player2, och det till höger Player1 (hade normalt förväntat mig tvärt om).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar