Infällning av backspeglar vid låsning
Moderator: Redaktion
Infällning av backspeglar vid låsning
På min nya SR+ fungerar inte automatisk infällning av backspeglar när bilen låses, det gjorde det på min förra 2020. Någon som vet om det finns en lösning, Teslas tekniker lyckades inte med det.
Re: Infällning av backspeglar vid låsning
Det är ju en inställning i menyerna, men jag gissar att du hittat det och att det ändå inte funkar?ducce916 skrev:På min nya SR+ fungerar inte automatisk infällning av backspeglar när bilen låses, det gjorde det på min förra 2020. Någon som vet om det finns en lösning, Teslas tekniker lyckades inte med det.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Går det att fälla in dem "manuellt"?ducce916 skrev:På min nya SR+ fungerar inte automatisk infällning av backspeglar när bilen låses, det gjorde det på min förra 2020. Någon som vet om det finns en lösning, Teslas tekniker lyckades inte med det.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag tror det finns en knapp för det också.
Var längesedan jag var inne i menyerna, så minnet är inte helt färskt.
Var längesedan jag var inne i menyerna, så minnet är inte helt färskt.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Den finns inte i menyerna, teknikern från Tesla kunde inte heller finna något och gav upp. Däremot går de att fälla in manuellt, men jag tyckte det var smidigt att de fälldes in när bilen låste sig.renes skrev:Det är ju en inställning i menyerna, men jag gissar att du hittat det och att det ändå inte funkar?ducce916 skrev:På min nya SR+ fungerar inte automatisk infällning av backspeglar när bilen låses, det gjorde det på min förra 2020. Någon som vet om det finns en lösning, Teslas tekniker lyckades inte med det.
Jovisst gör det det. Gå till "Quick controls", tryck på "mirrors" och sen i följande skärm kan du ställa in speglarna men har du också en slider för "mirror auto fold" längst ner.ducce916 skrev:Den finns inte i menyerna, teknikern från Tesla kunde inte heller finna något och gav upp. Däremot går de att fälla in manuellt, men jag tyckte det var smidigt att de fälldes in när bilen låste sig.renes skrev:Det är ju en inställning i menyerna, men jag gissar att du hittat det och att det ändå inte funkar?ducce916 skrev:På min nya SR+ fungerar inte automatisk infällning av backspeglar när bilen låses, det gjorde det på min förra 2020. Någon som vet om det finns en lösning, Teslas tekniker lyckades inte med det.
Se här:
Tack Renes, fint med detta forum!renes skrev:Se här:
Får åka till Teslas mek och berätta hur man gör!

Sen är det ju ett hot tip att stänga av det på vintern, eftersom speglarna lätt fryser fast i infällt läge.ducce916 skrev:Tack Renes, fint med detta forum!renes skrev:Se här:
Jaså, gör de? Det har jag inte varit med om. Bor i Nyköping, och det var en kall vinter här och även en del starka växlingar mellan kallt och milt väder med smältvatten som frös. Dörrarna och handtagen frös rejält några ggr men inte backspeglarna. Har haft bilen två vintrar.renes skrev:Sen är det ju ett hot tip att stänga av det på vintern, eftersom speglarna lätt fryser fast i infällt läge.ducce916 skrev:Tack Renes, fint med detta forum!renes skrev:Se här:
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Vänster backspegel frös fast för mig i vintras, däremot inte dörrar, fönster eller handtag eftersom jag smort dem ordentligt.Jerker skrev:Jaså, gör de? Det har jag inte varit med om. Bor i Nyköping, och det var en kall vinter här och även en del starka växlingar mellan kallt och milt väder med smältvatten som frös. Dörrarna och handtagen frös rejält några ggr men inte backspeglarna. Har haft bilen två vintrar.renes skrev:Sen är det ju ett hot tip att stänga av det på vintern, eftersom speglarna lätt fryser fast i infällt läge.ducce916 skrev:Tack Renes, fint med detta forum!renes skrev:Se här:
Volvo PV 544 Special 1963
Jag har också haft den två vintrar. Första vintern frös de fast ett par ggr, andra vintern stängde jag av auto-fold. Uppsala, dock.Jerker skrev:Jaså, gör de? Det har jag inte varit med om. Bor i Nyköping, och det var en kall vinter här och även en del starka växlingar mellan kallt och milt väder med smältvatten som frös. Dörrarna och handtagen frös rejält några ggr men inte backspeglarna. Har haft bilen två vintrar.renes skrev:Sen är det ju ett hot tip att stänga av det på vintern, eftersom speglarna lätt fryser fast i infällt läge.ducce916 skrev:Tack Renes, fint med detta forum!renes skrev:Se här: