Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

rawler
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 jun 2021 15:52

Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av rawler »

Hämtade ut min S Long Range för en vecka sedan och jämfört massa försäkringar sedan dess. TryggHansas låter ju väldigt lockande, särskilt drulleförsäkringen för en trött småbarnsfar. Pengar och villkor är ju en parameter, men omdöme från existerande kunder (främst de som behövt skadereglering) är ju minst lika viktigt, och där ligger Trygg Hansa inte så bra till;
https://se.trustpilot.com/review/trygghansa.se
https://www.kvalitetsindex.se/wp-conten ... nschen.pdf.

Jag kan ändå tänka mig att de skulle kunna ha annan attityd här, och värna om relationen med Tesla och dess kunder. Har ni några goda eller dåliga erfarenheter att dela med er av?
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 654
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av CrazyGang »

Har haft två glasskador under det året jag haft TH. Har gått helt smidigt och utan krångel. Snabb och trevlig kundtjänst osv. Sluppit större ärenden så kan inte uttala mig om hur övrig skadereglering fungerar.

Privatägd M3 med halvförsäkring.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3932
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av AAKEE »

Har inte haft några kontakter med TryggHansa i Teslavärlden men haft Trygghansa i mer än 20 år i övrigt.
Har bara bra att säga om skadereglering etc.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1236
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av Hertsh »

Jag har tyvärr haft 5 skadeärenden bara detta år.
2 glas
1 motorskada (egentligen trasigt framsäte men det räknades som motorskada pga säkerhetsfunktion som var trasig)
1 "singelolycka" där jag parkerade in i en skylt vid en parkering och fick byta framlykta samt kofångare för 40k. Min första skada sedan körkortet som var mitt fel och jag har fortfarande PTS när jag kommer till samma parkering. :)
1 plåtskada pga parkeringsskada där motpart erkände att de slagit upp sin dörr i min (mha sentry mode)

Samtliga fem ärenden har handskats perfekt och oerhört snabbt av T-H.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av OfarligTesla »

Hade TH när min S fick en parkeringsskada orsakad av någon annan (som lämnade lapp). Jag går ju dock via mitt bolag som läser det med hans bolag och de var väldigt vettiga att ha att göra med då och hjälpte till när hyrbilsfirman strulade. Tecknade iaf TH på nya bilen så jag är ju inte missnöjd iaf.
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av Esterox »

Haft 3 ärenden med TH varav en var jag vållande. Det har skött allt toppenbra. Var vid ett tillfälle det det först inte ville byta ut barnstolen som jag fick tala med en person i telefonen som sedan ändrade deras beslut.

Jag är oerhört nöjd med TH.
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 06 jun 2020 09:51
Ort: Stockholm

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av borgward »

Samma här - mycket nöjd - påbackad på parkeringen med plåtskador.

Lyckades även få motpartens fb stå för lackförseglningen.
Mitsubishi Outlander PHEV 2015
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020

Tesla Model 3 LR AWD 2023
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av olarsson »

Mindre plåtskador tcå ggr och glasskada en gång. Fungerat hur bra som helst, inget knussel. Har fö TH hemma och har mkt goda erfarenheter av dem där också i ett antal ärenden, cykelstölder, pajade vitvaror, vattenskada mm.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4355
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av dstr »

Har en handfull mycket goda erfarenheter av Trygg Hansa. Tex var det inget stök när växellådshuset på Ferrarin sprack.

Det enda som havererat var en parkeringsskada på förra Teslan, men det var mest Werksta i Danderyds fel. Kombinationen Werksta och Trygg Hansa är riktigt riktigt usel.

Jag fortsätter dock som nöjd Trygg Hansa kund och kommer se till att bilen hamnar hos tex Skadeverkstad i Uppsala om det skulle behövas igen.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1160
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Erfarenheter av skadereglering med TryggHansa

Inlägg av bjornnilsson »

jag hade en Nissan 200 sx på nittiotalet som jag körde av vägen med och ner i en torrlagd å. Mitt fel. Skaderegleringen av Trygg Hansa gav tillbaks en bil som efter nästan ett halvårs lappande och lagande på en liten verkstad (=billig) utanför någon avkrok i Uppsala (jag bodde i Jakobsberg och reste en gång hela vägen för att hämta bilen men då visade det sig att den ännu inte var klar..) var så krokig att den inte gick att bromsa rakt. Enligt Trygg Hansas skadereglerare var bilen smälld sedan tidigare, vilket visade sig på verkstaden, och därför gick den inte att återställa till ett bättre skick. Mitt svar var att "då vill jag ha den som den var innan", dvs körbar, men det gick inte hem. Jag var 19 år gammal och gick inte vidare med ärendet. Är medveten om att vi nu lever i en modern tid och att detta var i förra millenniet men själv väljer jag aldrig TryggHansa av principsak.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar