Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Moderator: Redaktion
- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Jaha, då var den äntligen här. Autopiloten. Så många som har väntat så länge men plötsligt så dök den upp för en viss Segelflygare.
Själv så sitter jag ju med en ”gammal” Tesla (VIN 39xxx) och är så sjukt avundsjuk att jag nästan kräks.
Funderar ju fram och tillbaka nu på hur jag ska göra och vad det skulle vara värt för mig att ha denna omåttligt coola funktion. Jag skulle verkligen, på fullt allvar, kunna tänka mig att betala 100 kkr för att ha den här funktionen i min bil.
Känns rätt surt just nu att man inte väntade ett halvår längre med att köpa bilen.
Kanske byta bil? Tja, när Tesla själva bjuder så uselt i inbyte att man blir förbannad så går det alternativet bort. Undersökte saken för några månader sedan när jag ville köpa en P85+ demobil.
Sälja bilen och sen försöka hitta en nyare begagnad? Enklare sagt än gjort, prisnivån på begagnade är lite väl högt satt än så länge.
Sälja bilen och köpa en ny? Finns inte riktigt ekonomiskt utrymme för det just nu och blotta tanken att behöva tuffa runt i en fossilbil får mig att rysa. Och som nämnts ovan, byta in hos Tesla är uteslutet, om de inte tänker om alldeles kolossalt mycket i hur man värderar inbytesbilar.
Just det här scenariot hade jag inte riktigt föreställt mig skulle hända. Visst kommer det nya modeller och ny utrustning av nya bilmärken också men då kan man oftast få ihop en hyfsad deal med sin bilhandlare för att stanna kvar ”inom märket”.
Tesla skiter fullständigt i såna detaljer som att behålla sina kunder även när det är dags att byta bil. De få begagnade bilarna Tesla har till salu på hemsidan bedömer jag, med mitt inbytespris i åtanke, att Tesla tjänar minst 250 – 300 kkr på. Känns det riktigt seriöst?
Visst låter jag jävligt gnällig och bitter nu men jag tror Tesla är ute på en farlig väg. När man erbjuds 200 kkr bättre inbytespris hos någon annan bilhandlare än egna märket, då är något fel. Det funkar förstås så länge man inte har några konkurrenter……..
Själv så sitter jag ju med en ”gammal” Tesla (VIN 39xxx) och är så sjukt avundsjuk att jag nästan kräks.
Funderar ju fram och tillbaka nu på hur jag ska göra och vad det skulle vara värt för mig att ha denna omåttligt coola funktion. Jag skulle verkligen, på fullt allvar, kunna tänka mig att betala 100 kkr för att ha den här funktionen i min bil.
Känns rätt surt just nu att man inte väntade ett halvår längre med att köpa bilen.
Kanske byta bil? Tja, när Tesla själva bjuder så uselt i inbyte att man blir förbannad så går det alternativet bort. Undersökte saken för några månader sedan när jag ville köpa en P85+ demobil.
Sälja bilen och sen försöka hitta en nyare begagnad? Enklare sagt än gjort, prisnivån på begagnade är lite väl högt satt än så länge.
Sälja bilen och köpa en ny? Finns inte riktigt ekonomiskt utrymme för det just nu och blotta tanken att behöva tuffa runt i en fossilbil får mig att rysa. Och som nämnts ovan, byta in hos Tesla är uteslutet, om de inte tänker om alldeles kolossalt mycket i hur man värderar inbytesbilar.
Just det här scenariot hade jag inte riktigt föreställt mig skulle hända. Visst kommer det nya modeller och ny utrustning av nya bilmärken också men då kan man oftast få ihop en hyfsad deal med sin bilhandlare för att stanna kvar ”inom märket”.
Tesla skiter fullständigt i såna detaljer som att behålla sina kunder även när det är dags att byta bil. De få begagnade bilarna Tesla har till salu på hemsidan bedömer jag, med mitt inbytespris i åtanke, att Tesla tjänar minst 250 – 300 kkr på. Känns det riktigt seriöst?
Visst låter jag jävligt gnällig och bitter nu men jag tror Tesla är ute på en farlig väg. När man erbjuds 200 kkr bättre inbytespris hos någon annan bilhandlare än egna märket, då är något fel. Det funkar förstås så länge man inte har några konkurrenter……..
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
blir skillnaden så stor om du sæljer din sjælv och køper en beg sjælv? då føljer du de høga begpriserna med din och slipper det stora hoppat till de som redan ær ute på marknaden?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Jag tycker inte att det är rättvis kritik. Är det något som Tesla inte vill så är det att hålla på och köpa/sälja begagnade bilar. Läser man Elon Musks ursprungliga idé för Tesla Motors så var inte "kränga begagnade bilar" med som en punkt på programförklaringen.
Detta är en service som en premiumleverantör måste ha för den grupp bilägare som vill ha "full service", vilket inkluderar att slippa att göra jobbet med försäljningen själv. De bilägare som önskar att utnyttja denna service, betalar för alla Teslas omkostnader kring begagnatförsäljningen; dvs. kostnaden för att ha en gårdsplan för förvaring av bilar, försäkringar, personal etc. etc. Om du slår ut denna kostnaden på det lilla antal begagnade bilar som Tesla säljer så blir kostnaden per bil hög. Jag som inte har tänkt använda mig av Teslas begagnatprogram är glad att kostnaden för detta inte landar på mig utan på den som faktiskt använder tjänsten.
Detta är en service som en premiumleverantör måste ha för den grupp bilägare som vill ha "full service", vilket inkluderar att slippa att göra jobbet med försäljningen själv. De bilägare som önskar att utnyttja denna service, betalar för alla Teslas omkostnader kring begagnatförsäljningen; dvs. kostnaden för att ha en gårdsplan för förvaring av bilar, försäkringar, personal etc. etc. Om du slår ut denna kostnaden på det lilla antal begagnade bilar som Tesla säljer så blir kostnaden per bil hög. Jag som inte har tänkt använda mig av Teslas begagnatprogram är glad att kostnaden för detta inte landar på mig utan på den som faktiskt använder tjänsten.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Om du byter bil från din begagnade till en annan begagnad så har väl begagnatmarknadens "allmänna" prisnivå ingen större betydelse? Mellanpriset blir ju ungefär detsamma som jag ser det. Däremot blir det större skillnad om du ska byta till en "ny", särskilt när dollarkursen gjort nybilspriset avsevärt högre.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
ungefær vad jag skrev ovan?Leo skrev:Om du byter bil från din begagnade till en annan begagnad så har väl begagnatmarknadens "allmänna" prisnivå ingen större betydelse? Mellanpriset blir ju ungefär detsamma som jag ser det. Däremot blir det större skillnad om du ska byta till en "ny", särskilt när dollarkursen gjort nybilspriset avsevärt högre.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Det kommer fler nyheter snart så att jaga senaste Teslan är nog lönlöst, eller åtminstone dyrt. Men tycker Du det är värt det så sälj bilen själv eller genom ombud och köp en med autopiloten.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Tips om datordoktorn ändå vill sälja bilen. Jag är positivt förvånad av kvd.se. Har fått vansinnigt bra betalt för bilar jag sålt där. Skillnaden mot Lexus inbytespris var extremt stor. Även sålt en Toyota med samma erfarenhet i skillnad i inbytespris och kvdpris. Min erfarenhet från Audi och BMW-återförsäljare är också att inbytespriserna ligger långt under marknadspris. Det är rimligt också anser jag. Det är stor risk att sitta med begagnade bilar som minskar i värde hela tiden då både lansering av konkurrerande och egna modeller drar ner attraktiviteten. Tänk också på vilket kapital de binder under tiden. Det blir lätt som Ebberöds bank om inbytespriser ska vara lika eller nära marknadspris då priset så gott som alltid bara går nedåt för gamla bilar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Undrar hur många som nu i efterhand kommer att betala en extra peng för att köpa mjukvaran till Autopilot?
Installerat 13,2 kWp solceller
- Oppfinnarn
- Teslaägare
- Inlägg: 484
- Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
- Ort: Bjärred
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Jag får väl räknas dit+46 skrev:Undrar hur många som nu i efterhand kommer att betala en extra peng för att köpa mjukvaran till Autopilot?

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
om den hinner blir realeased tills dess i europa då, hrmmfk, ref SegelflygarnOppfinnarn skrev:Jag får väl räknas dit+46 skrev:Undrar hur många som nu i efterhand kommer att betala en extra peng för att köpa mjukvaran till Autopilot?... Autopiloten fanns inte i den demobilen jag köpte, men jag väntar nog till våren innan jag slantar upp, tills dess har de väl rättat de värsta buggarna....

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
När modell x börjar levereras till Europa så kommer det garanterat komma fler S i begagnatmarknaden
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Nu blir jag nog dödad.... tyvärr är det så att om man är tidigt ute missar man allt nytt och själva orkade jag inte vänta på D så jag tog en utan men fick leverans några månader före.Datordoktorn skrev:Jaha, då var den äntligen här. Autopiloten. Så många som har väntat så länge men plötsligt så dök den upp för en viss Segelflygare.
Själv så sitter jag ju med en ”gammal” Tesla (VIN 39xxx) och är så sjukt avundsjuk att jag nästan kräks.
Funderar ju fram och tillbaka nu på hur jag ska göra och vad det skulle vara värt för mig att ha denna omåttligt coola funktion. Jag skulle verkligen, på fullt allvar, kunna tänka mig att betala 100 kkr för att ha den här funktionen i min bil.
Känns rätt surt just nu att man inte väntade ett halvår längre med att köpa bilen.
Kanske byta bil? Tja, när Tesla själva bjuder så uselt i inbyte att man blir förbannad så går det alternativet bort. Undersökte saken för några månader sedan när jag ville köpa en P85+ demobil.
Sälja bilen och sen försöka hitta en nyare begagnad? Enklare sagt än gjort, prisnivån på begagnade är lite väl högt satt än så länge.
Sälja bilen och köpa en ny? Finns inte riktigt ekonomiskt utrymme för det just nu och blotta tanken att behöva tuffa runt i en fossilbil får mig att rysa. Och som nämnts ovan, byta in hos Tesla är uteslutet, om de inte tänker om alldeles kolossalt mycket i hur man värderar inbytesbilar.
Just det här scenariot hade jag inte riktigt föreställt mig skulle hända. Visst kommer det nya modeller och ny utrustning av nya bilmärken också men då kan man oftast få ihop en hyfsad deal med sin bilhandlare för att stanna kvar ”inom märket”.
Tesla skiter fullständigt i såna detaljer som att behålla sina kunder även när det är dags att byta bil. De få begagnade bilarna Tesla har till salu på hemsidan bedömer jag, med mitt inbytespris i åtanke, att Tesla tjänar minst 250 – 300 kkr på. Känns det riktigt seriöst?
Visst låter jag jävligt gnällig och bitter nu men jag tror Tesla är ute på en farlig väg. När man erbjuds 200 kkr bättre inbytespris hos någon annan bilhandlare än egna märket, då är något fel. Det funkar förstås så länge man inte har några konkurrenter……..
Nedan har jag klippt in mitt mail från Tesla då jag fick uppgradering med autopilot för 500USD så gäller tydligen att handla i rätt tid och en ny Tesla nu tycker jag verkar dyr....
Alltså fick jag autopilot för en billig peng

Hej Leif
Tack för ditt mail.
Parkeringssensorer ingår i ditt tech paket pris och du skal inte längre betala för dessa (SEK 4.500).
Gällande autopilot har vi fåt denna besked:
o Customers who want to upgrade from the previous $3,750 tech package to the current $4,250 tech package (only difference being the activation of the autopilot convenience features) will have to pay $500. Please note that even if the customers decide not to upgrade their tech package, they will enjoy the autopilot safety features
Det kostar SEK 4.400 att uppgradera till den nya tech packet. Hör av dig om du vil ha denna uppgradering.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Kommer det? Vem köper den där fula soccermombilen med fiskmåsvingar? Om jag inte hade min sexiga model S och hade fått välja hade det blivit model S igen utan tvekan! "Pants down!" (eller hands down)Martinen skrev:När modell x börjar levereras till Europa så kommer det garanterat komma fler S i begagnatmarknaden
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Men då köpte du bilen så att den fick hårdvaran och du behövde bara betala för att låsa upp mjukvaran. Datordoktorn har inte hårdvaran så de hade behövt ta in bilen och byta ut vissa delar, dragit nya sladdar mm vilket skulle bli oerhört dyrt och därför erbjuder de inte det.leiflodde skrev:Nu blir jag nog dödad.... tyvärr är det så att om man är tidigt ute missar man allt nytt och själva orkade jag inte vänta på D så jag tog en utan men fick leverans några månader före.Datordoktorn skrev:Jaha, då var den äntligen här. Autopiloten. Så många som har väntat så länge men plötsligt så dök den upp för en viss Segelflygare.
Själv så sitter jag ju med en ”gammal” Tesla (VIN 39xxx) och är så sjukt avundsjuk att jag nästan kräks.
Funderar ju fram och tillbaka nu på hur jag ska göra och vad det skulle vara värt för mig att ha denna omåttligt coola funktion. Jag skulle verkligen, på fullt allvar, kunna tänka mig att betala 100 kkr för att ha den här funktionen i min bil.
Känns rätt surt just nu att man inte väntade ett halvår längre med att köpa bilen.
Kanske byta bil? Tja, när Tesla själva bjuder så uselt i inbyte att man blir förbannad så går det alternativet bort. Undersökte saken för några månader sedan när jag ville köpa en P85+ demobil.
Sälja bilen och sen försöka hitta en nyare begagnad? Enklare sagt än gjort, prisnivån på begagnade är lite väl högt satt än så länge.
Sälja bilen och köpa en ny? Finns inte riktigt ekonomiskt utrymme för det just nu och blotta tanken att behöva tuffa runt i en fossilbil får mig att rysa. Och som nämnts ovan, byta in hos Tesla är uteslutet, om de inte tänker om alldeles kolossalt mycket i hur man värderar inbytesbilar.
Just det här scenariot hade jag inte riktigt föreställt mig skulle hända. Visst kommer det nya modeller och ny utrustning av nya bilmärken också men då kan man oftast få ihop en hyfsad deal med sin bilhandlare för att stanna kvar ”inom märket”.
Tesla skiter fullständigt i såna detaljer som att behålla sina kunder även när det är dags att byta bil. De få begagnade bilarna Tesla har till salu på hemsidan bedömer jag, med mitt inbytespris i åtanke, att Tesla tjänar minst 250 – 300 kkr på. Känns det riktigt seriöst?
Visst låter jag jävligt gnällig och bitter nu men jag tror Tesla är ute på en farlig väg. När man erbjuds 200 kkr bättre inbytespris hos någon annan bilhandlare än egna märket, då är något fel. Det funkar förstås så länge man inte har några konkurrenter……..
Nedan har jag klippt in mitt mail från Tesla då jag fick uppgradering med autopilot för 500USD så gäller tydligen att handla i rätt tid och en ny Tesla nu tycker jag verkar dyr....
Alltså fick jag autopilot för en billig peng![]()
Hej Leif
Tack för ditt mail.
Parkeringssensorer ingår i ditt tech paket pris och du skal inte längre betala för dessa (SEK 4.500).
Gällande autopilot har vi fåt denna besked:
o Customers who want to upgrade from the previous $3,750 tech package to the current $4,250 tech package (only difference being the activation of the autopilot convenience features) will have to pay $500. Please note that even if the customers decide not to upgrade their tech package, they will enjoy the autopilot safety features
Det kostar SEK 4.400 att uppgradera till den nya tech packet. Hör av dig om du vil ha denna uppgradering.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
hybris skrev:Kommer det? Vem köper den där fula soccermombilen med fiskmåsvingar? Om jag inte hade min sexiga model S och hade fått välja hade det blivit model S igen utan tvekan! "Pants down!" (eller hands down)Martinen skrev:När modell x börjar levereras till Europa så kommer det garanterat komma fler S i begagnatmarknaden

Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Jo min bil hamnade så att jag fått nya hårdvaran men bara betala för som du skriver upplåsningen men med 500 USD fanns inte så mycket att tveka på skulle nog även gått med på 5000 USD för att få tekniken men är bara spekulation just nu.vigge50 skrev:Men då köpte du bilen så att den fick hårdvaran och du behövde bara betala för att låsa upp mjukvaran. Datordoktorn har inte hårdvaran så de hade behövt ta in bilen och byta ut vissa delar, dragit nya sladdar mm vilket skulle bli oerhört dyrt och därför erbjuder de inte det.leiflodde skrev:Nu blir jag nog dödad.... tyvärr är det så att om man är tidigt ute missar man allt nytt och själva orkade jag inte vänta på D så jag tog en utan men fick leverans några månader före.Datordoktorn skrev:Jaha, då var den äntligen här. Autopiloten. Så många som har väntat så länge men plötsligt så dök den upp för en viss Segelflygare.
Själv så sitter jag ju med en ”gammal” Tesla (VIN 39xxx) och är så sjukt avundsjuk att jag nästan kräks.
Funderar ju fram och tillbaka nu på hur jag ska göra och vad det skulle vara värt för mig att ha denna omåttligt coola funktion. Jag skulle verkligen, på fullt allvar, kunna tänka mig att betala 100 kkr för att ha den här funktionen i min bil.
Känns rätt surt just nu att man inte väntade ett halvår längre med att köpa bilen.
Kanske byta bil? Tja, när Tesla själva bjuder så uselt i inbyte att man blir förbannad så går det alternativet bort. Undersökte saken för några månader sedan när jag ville köpa en P85+ demobil.
Sälja bilen och sen försöka hitta en nyare begagnad? Enklare sagt än gjort, prisnivån på begagnade är lite väl högt satt än så länge.
Sälja bilen och köpa en ny? Finns inte riktigt ekonomiskt utrymme för det just nu och blotta tanken att behöva tuffa runt i en fossilbil får mig att rysa. Och som nämnts ovan, byta in hos Tesla är uteslutet, om de inte tänker om alldeles kolossalt mycket i hur man värderar inbytesbilar.
Just det här scenariot hade jag inte riktigt föreställt mig skulle hända. Visst kommer det nya modeller och ny utrustning av nya bilmärken också men då kan man oftast få ihop en hyfsad deal med sin bilhandlare för att stanna kvar ”inom märket”.
Tesla skiter fullständigt i såna detaljer som att behålla sina kunder även när det är dags att byta bil. De få begagnade bilarna Tesla har till salu på hemsidan bedömer jag, med mitt inbytespris i åtanke, att Tesla tjänar minst 250 – 300 kkr på. Känns det riktigt seriöst?
Visst låter jag jävligt gnällig och bitter nu men jag tror Tesla är ute på en farlig väg. När man erbjuds 200 kkr bättre inbytespris hos någon annan bilhandlare än egna märket, då är något fel. Det funkar förstås så länge man inte har några konkurrenter……..
Nedan har jag klippt in mitt mail från Tesla då jag fick uppgradering med autopilot för 500USD så gäller tydligen att handla i rätt tid och en ny Tesla nu tycker jag verkar dyr....
Alltså fick jag autopilot för en billig peng![]()
Hej Leif
Tack för ditt mail.
Parkeringssensorer ingår i ditt tech paket pris och du skal inte längre betala för dessa (SEK 4.500).
Gällande autopilot har vi fåt denna besked:
o Customers who want to upgrade from the previous $3,750 tech package to the current $4,250 tech package (only difference being the activation of the autopilot convenience features) will have to pay $500. Please note that even if the customers decide not to upgrade their tech package, they will enjoy the autopilot safety features
Det kostar SEK 4.400 att uppgradera till den nya tech packet. Hör av dig om du vil ha denna uppgradering.
- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Min avundsjuka har släppt lite när man börjar fundera på vad som egentligen har hänt i den andra tråden om autopilot som blivit sönderredigerad.......
Tur jag inte hann skicka ut min bil till försäljning riktigt ännu....fast till rätt bud är den förstås till salu.
Och till Leiflodde.....jag har i alla fall inte arbetskamrater som vägrar åka batteribil till fjällen eller hur det nu var i nån tråd jag inte orkar leta upp igen......
Men nåt helt annat......de bilar som inte har alla kameror och radar och jox (som min alltså)....hur fasiken kommer instrumenteringen då att se ut i 7.0?
Tur jag inte hann skicka ut min bil till försäljning riktigt ännu....fast till rätt bud är den förstås till salu.
Och till Leiflodde.....jag har i alla fall inte arbetskamrater som vägrar åka batteribil till fjällen eller hur det nu var i nån tråd jag inte orkar leta upp igen......

Men nåt helt annat......de bilar som inte har alla kameror och radar och jox (som min alltså)....hur fasiken kommer instrumenteringen då att se ut i 7.0?
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Jo men var tvungen att leta upp gammalt mail och kolla priset på min uppdatering... MEN vilket minne du har lika bra som Dannis fru som kom ihåg mitt reg nummer när jag kör de om henne i GBG.... men om fjällen tror det var i april och de ville inte sitta och ladda (en gång) och jag orkade inte att argumentera och de 350:- i soppa är nästan det ända jag betalt i "bränslekostnad i år och snart uppe i 5800 milDatordoktorn skrev:Min avundsjuka har släppt lite när man börjar fundera på vad som egentligen har hänt i den andra tråden om autopilot som blivit sönderredigerad.......
Tur jag inte hann skicka ut min bil till försäljning riktigt ännu....fast till rätt bud är den förstås till salu.
Och till Leiflodde.....jag har i alla fall inte arbetskamrater som vägrar åka batteribil till fjällen eller hur det nu var i nån tråd jag inte orkar leta upp igen......![]()
Men nåt helt annat......de bilar som inte har alla kameror och radar och jox (som min alltså)....hur fasiken kommer instrumenteringen då att se ut i 7.0?

Brukar vara i Karlshamn på vårt kontor så vi kanske kan ta en autopilot tur när den nu kommer skickar då ett PM så ser vi om tid finnes,
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
leiflodde skrev:Jo men var tvungen att leta upp gammalt mail och kolla priset på min uppdatering... MEN vilket minne du har lika bra som Dannis fru som kom ihåg mitt reg nummer när jag kör de om henne i GBG.... men om fjällen tror det var i april och de ville inte sitta och ladda (en gång) och jag orkade inte att argumentera och de 350:- i soppa är nästan det ända jag betalt i "bränslekostnad i år och snart uppe i 5800 milDatordoktorn skrev:Min avundsjuka har släppt lite när man börjar fundera på vad som egentligen har hänt i den andra tråden om autopilot som blivit sönderredigerad.......
Tur jag inte hann skicka ut min bil till försäljning riktigt ännu....fast till rätt bud är den förstås till salu.
Och till Leiflodde.....jag har i alla fall inte arbetskamrater som vägrar åka batteribil till fjällen eller hur det nu var i nån tråd jag inte orkar leta upp igen......![]()
Men nåt helt annat......de bilar som inte har alla kameror och radar och jox (som min alltså)....hur fasiken kommer instrumenteringen då att se ut i 7.0?![]()
Brukar vara i Karlshamn på vårt kontor så vi kanske kan ta en autopilot tur när den nu kommer skickar då ett PM så ser vi om tid finnes,
Alla här på forumet memorerar precis allt om dig.
Det är en intern överenskommelse vi har.

- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Vårt kontor i Karlshamn...? Vad jobbar du med egentligen?
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Vet att SAS har 4 nivåer på deras medlemskap men finns även en (okänd) nivå högre då man flyger mer än tror det är + 150 enkelresor/år finns detta även på Tesla och är det då antalet inlägg som räknas???Martinen skrev:leiflodde skrev:Jo men var tvungen att leta upp gammalt mail och kolla priset på min uppdatering... MEN vilket minne du har lika bra som Dannis fru som kom ihåg mitt reg nummer när jag kör de om henne i GBG.... men om fjällen tror det var i april och de ville inte sitta och ladda (en gång) och jag orkade inte att argumentera och de 350:- i soppa är nästan det ända jag betalt i "bränslekostnad i år och snart uppe i 5800 milDatordoktorn skrev:Min avundsjuka har släppt lite när man börjar fundera på vad som egentligen har hänt i den andra tråden om autopilot som blivit sönderredigerad.......
Tur jag inte hann skicka ut min bil till försäljning riktigt ännu....fast till rätt bud är den förstås till salu.
Och till Leiflodde.....jag har i alla fall inte arbetskamrater som vägrar åka batteribil till fjällen eller hur det nu var i nån tråd jag inte orkar leta upp igen......![]()
Men nåt helt annat......de bilar som inte har alla kameror och radar och jox (som min alltså)....hur fasiken kommer instrumenteringen då att se ut i 7.0?![]()
Brukar vara i Karlshamn på vårt kontor så vi kanske kan ta en autopilot tur när den nu kommer skickar då ett PM så ser vi om tid finnes,
Alla här på forumet memorerar precis allt om dig.
Det är en intern överenskommelse vi har.
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
SAS Pandion har inga speciella nivåer på resor utan går till dem X hundra med störst spend enligt ryktet på stan... Det finns mycket om det på businessclass.se
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Datordoktorn skrev:Vårt kontor i Karlshamn...? Vad jobbar du med egentligen?
Jobbar med att sälja och utföra tekniska konsulttjänster (http://www.dekra.se) som svetsövervakningar, industriell röntgen och ultraljud mm och våra kunder är ex kärnkraftverk, pappers- och massbruk, processanläggningar samt verkstäder, mm.
Nu har jag gjort gratis reklam och erbjuder nya kunder som anger "leiflodde" vid beställning totalt 10% extra rabatt och se de som en sekt rabatt

- Elektrokungen
- Teslaägare
- Inlägg: 451
- Blev medlem: 16 apr 2015 09:10
- Ort: Mölndal
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Och jag som beställde tjänster av Inspecta idag...leiflodde skrev:Datordoktorn skrev:Vårt kontor i Karlshamn...? Vad jobbar du med egentligen?
Jobbar med att sälja och utföra tekniska konsulttjänster (http://www.dekra.se) som svetsövervakningar, industriell röntgen och ultraljud mm och våra kunder är ex kärnkraftverk, pappers- och massbruk, processanläggningar samt verkstäder, mm.
Nu har jag gjort gratis reklam och erbjuder nya kunder som anger "leiflodde" vid beställning totalt 10% extra rabatt och se de som en sekt rabatt

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Re: Autopilot....gissa om jag är avundsjuk!
Grattis är ett ganska val men ge mig chansen jag kommer fossilfritt...Elektrokungen skrev:Och jag som beställde tjänster av Inspecta idag...leiflodde skrev:Datordoktorn skrev:Vårt kontor i Karlshamn...? Vad jobbar du med egentligen?
Jobbar med att sälja och utföra tekniska konsulttjänster (http://www.dekra.se) som svetsövervakningar, industriell röntgen och ultraljud mm och våra kunder är ex kärnkraftverk, pappers- och massbruk, processanläggningar samt verkstäder, mm.
Nu har jag gjort gratis reklam och erbjuder nya kunder som anger "leiflodde" vid beställning totalt 10% extra rabatt och se de som en sekt rabatt

Senast redigerad av leiflodde, redigerad totalt 1 gånger.