Appar

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Greenspam
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 jun 2021 22:57

Appar

Inlägg av Greenspam »

Hittar ingen tråd om app/appar

Är intresserad av appen Tessie
Någon som använder appen?

Saknas OBD uttag på MS, så min tidigare färdskrivare funkar inte längre..

MS P85+ -13
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Appar

Inlägg av Teslaspolen »

OBD kan ordnas på Tesla med. Men det krävs en adapter som man sätter in bakom hyllan under mittskärmen.
Ptesla
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
Referralkod: ts.la/peder89808

Re: Appar

Inlägg av Ptesla »

Jag skulle vilja tipsa om en app för att logga resor och göra diverse annat, som heter Tessie.

Har under flera år kört TeslaFi för detta för att föra körjournal etc, men alltid stört mig på det uråldriga gränssnittet som inte fungerar bra på mobila enheter, brist på mobilapp och så vidare. Tessie har ungefär samma funktioner som TeslaFi, men med ett modernt och väldesignat gränssnitt och en fenomenal mobilapp. Utvecklaren är väldigt respons och det kommer löpande uppdateringar av tjänsten och appen.

Så, om du har behov av en riktigt bra app för att logga resor, föra körjournal, följa batterihälsa osv, eller bara tröttnat på TeslaFi - testa Tessie!

Nu vet jag inte om det är OK att dela referrallänkar (i så fall får en moderator gärna ta bort länken), men med denna länk får du en månad gratis och jag en referral (10 referrals ger en lifetime-licens):
https://share.tessie.com/Pamn25rUvub

Vill du inte hålla på med sånt är det bara att gå in på https://www.tessie.com och skapa ett konto.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Appar

Inlägg av lawgiver »

Ptesla skrev: 01 jan 2023 17:19
Jag skulle vilja tipsa om en app för att logga resor och göra diverse annat, som heter Tessie.

Har under flera år kört TeslaFi för detta för att föra körjournal etc, men alltid stört mig på det uråldriga gränssnittet som inte fungerar bra på mobila enheter, brist på mobilapp och så vidare. Tessie har ungefär samma funktioner som TeslaFi, men med ett modernt och väldesignat gränssnitt och en fenomenal mobilapp. Utvecklaren är väldigt respons och det kommer löpande uppdateringar av tjänsten och appen.

Så, om du har behov av en riktigt bra app för att logga resor, föra körjournal, följa batterihälsa osv, eller bara tröttnat på TeslaFi - testa Tessie!
Bästa funktionen för mig än så länge är att Tessie inte väcker bilen i onödan utan det går bra att titta på senast lagrade status utan att väcka bilen samt att det går att se när och hur länge bilen sover.
(Vilket har hjälpt mig bekräfta min teori att sedan ett par mjukvaruversioner tillbaka så sover den inte längre perioder utan vaknar och pratar med moderskeppet en gång i timmen ungefär till skillnad mot förut då den sov ända tills du aktivt väckte den....)
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Skriv svar