Automatisk baklucka
Moderator: Redaktion
Automatisk baklucka
Hejsan, ny på forumet. Någon mer än jag som har problem med den automatiska bakluckan på model 3? Min kliver liksom på snett, går från höger till vänster när jag står bakom och studerar. Ibland stängs den och ibland stängs den inte alls. Någon som känner igen sig? Någon som gjort någon åtgärd som fungerar så den stängs oftare? Eller fungerar den för alla och jag har olyckligtvis fått ett måndagsexemplar?
Re: Automatisk baklucka
Stängs den rakt på när du står bakom? Eller är det meningen att den slå gå ”snett”?
Tack, jag skapar ett serviceärende
Ja, den stänger jämtLidas skrev:Stängs den rakt på när du står bakom? Eller är det meningen att den slå gå ”snett”?
Jag har haft samma problem. Direkt när bilen var ny skapade jag ett ärende för att justera bagageluckan då den visuellt satt snett mot C-stolpen. De fixade den då snyggt men jag fick istället just det problem du beskriver här. Den stängdes kanske 2 gånger av 3. Tog en bild inifrån, se nedan. Men lämnade in igen och nu funkar den som den ska. Dock inte lika perfekt mot C-stolpen längre men helt ok.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Är era bilar tillverkade i Fremont eller Shanghai?
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Min är Fremont (M3LR -21)Tellus skrev:Är era bilar tillverkade i Fremont eller Shanghai?
Även min är från fremont, 2021. Tack för info, ska kolla från baksätet jag också. Tycker att det är lite pinsamt när den stannar på det här viset men får fixa hjälp att justera den. Ärende inbokat iaf
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Tror att just sådana här problem är största skillnaden mellan Fremont och Shanghai-tillverkade bilar.Tellus skrev:Är era bilar tillverkade i Fremont eller Shanghai?
Kineserna skulle inte släppa iväg en bil som är så slarvigt ihopsatt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det har du säkert rätt i, jag tänkte precis tvärtom när jag beställde bilen och fick reda på att den var från fremont.Nicke Nyfiken skrev:Tror att just sådana här problem är största skillnaden mellan Fremont och Shanghai-tillverkade bilar.Tellus skrev:Är era bilar tillverkade i Fremont eller Shanghai?
Kineserna skulle inte släppa iväg en bil som är så slarvigt ihopsatt.