Är det slut på Lidl gratis laddning snart?
Moderator: Redaktion
- Off Grid Byggaren
Är det slut på Lidl gratis laddning snart?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
- Johlei
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/john713130
Re: Är det slut på Lidl gratis laddning snart?
Google translate i browsern ger att Lidl DE lanserar en app som man kan använda för att se laddarstatus samt starta o stoppa laddning.
Inget om kostnad vad jag kunde se.
Men att det skulle fortsätta vara gratis alltid är ju knappast troligt.
Inget om kostnad vad jag kunde se.
Men att det skulle fortsätta vara gratis alltid är ju knappast troligt.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Steg är 1 är nog att knyta laddningen till faktiska kunder,
jag vet inte hur mycket det missbrukas idag men det är inte noll iaf…
Sedan blir väl frågan också hur länge/mycket ska man få ladda (även om man
faktiskt handlar där)? Köpa en snickers och ladda 80kWh?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
I punkt 3 i beskrivningen av hur man ska göra, står det att man ska välja laddtaxa gratis, så än så länge är det kostnadsfritt, men i och med att det krävs en app för att starta är det naturligtvis enklare för Lidl att i framtiden avgiftsbelägga laddning.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Marknadsföring kostar pengar. Jag skulle aldrig ha skrivit om Lidl utan laddare och ännu mindre troligt åkt till deras butiker. Nu finns de på min karta tackvare några snabbladdare.Bjelke skrev:Steg är 1 är nog att knyta laddningen till faktiska kunder,
Hrmhrm Taxi...Bjelke skrev:Steg är 1 är nog att knyta laddningen till faktiska kunder,
(Har en samplesize på 1.0, åkte till Lidl Bro/Kungsängen och där stod en Taxi och laddade)
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Med tanke på hur bra utbyggt Lidls nätverk är så hoppas jag verkligen det snart börjar kosta pengar så det faktiskt är ledigt när man verkligen behöver ladda. Gratis laddning är djävulens påfund.
Alla gånger jag varit förbi LIDL i Karlskoga så har det stått Taxi eller Pizzabil och laddat...tor-ake skrev:Hrmhrm Taxi...Bjelke skrev:Steg är 1 är nog att knyta laddningen till faktiska kunder,
(Har en samplesize på 1.0, åkte till Lidl Bro/Kungsängen och där stod en Taxi och laddade)
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Lidl växjö brukar vara fullpackat. För två tre år sedan så var det enstaka gånger det stod någon och laddade nu är det mer regel än undantag att båda är upptagna. Sedan något år tillbaka så är Lidls laddar de ändå gratis i Växjö.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare... 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
När Lidl Fagersjö byggde om så satte man upp en laddare från ABB. Den är inte igång ännu trots att den stått där flera veckor. Vore grymt om den var ledig när man handlade där, men chansen är ju minimal om det blir gratis, jag hoppas dom tar 3kr/kWh eller kanske 100kr/halvtimme.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Teslaspolen skrev:Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare...
Frågade Lidl.
Vid om/nybyggnad så planerar dom laddare om "möjligt"...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Frågade LIDL angående planer på laddare på LIDL Linköping (finns bara 1 butik)... Inga planer fanns. Riktigt trist då det är en välbesökt butik i den delen av stan som är i princip längst från några snabbladdare.bonath skrev:Teslaspolen skrev:Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare...
Frågade Lidl.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- Bjelke
- Teslaägare
Absolut!LarsL skrev:Marknadsföring kostar pengar. Jag skulle aldrig ha skrivit om Lidl utan laddare och ännu mindre troligt åkt till deras butiker. Nu finns de på min karta tackvare några snabbladdare.Bjelke skrev:Steg är 1 är nog att knyta laddningen till faktiska kunder,

Men på vissa ställen tror jag det har fått lite motsatt effekt eftersom dom varit upptagna av icke-kunder (typ) för
då blir det ju lite brustna förväntningar-effekt när man förhoppningsfull åker dit och blir utan ”bonusen”…
Men visst har dom fått mycket cred bland elbilsägare

(Här i Bollnäs har vi ingen laddare vid butiken men jag handlar där ibland ändå av ovan nämnda anledning ju

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Just välbesökt förklarar kanske en delDanneLKPG skrev:Frågade LIDL angående planer på laddare på LIDL Linköping (finns bara 1 butik)... Inga planer fanns. Riktigt trist då det är en välbesökt butik i den delen av stan som är i princip längst från några snabbladdare.bonath skrev:Teslaspolen skrev:Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare...
Frågade Lidl.

vad jag vet så är det samma status här, dvs inga direkta planer på laddare i nuläget)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Teslaspolen
- Teslaägare
Inget alls händer i Falun eller Borlänge. Hade förhoppningar på Mora där man skulle lägga ned pyttebutiken i centrum och öppna en stor affär på annan plats. Men där stängde dom ihop butiken och den nya kom aldrig upp.Bjelke skrev:Just välbesökt förklarar kanske en delDanneLKPG skrev:Frågade LIDL angående planer på laddare på LIDL Linköping (finns bara 1 butik)... Inga planer fanns. Riktigt trist då det är en välbesökt butik i den delen av stan som är i princip längst från några snabbladdare.bonath skrev:Teslaspolen skrev:Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare...
Frågade Lidl.
Vid om/nybyggnad så planerar dom laddare om "möjligt"...(jag gissar bara för i Bollnäs är butiken inte direkt välbesökt och
vad jag vet så är det samma status här, dvs inga direkta planer på laddare i nuläget)
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Sett många Taxi som laddar på Lidl.kallekula skrev:Med tanke på hur bra utbyggt Lidls nätverk är så hoppas jag verkligen det snart börjar kosta pengar så det faktiskt är ledigt när man verkligen behöver ladda. Gratis laddning är djävulens påfund.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Borde det inte vara rätt enkelt att koppla laddning till deras lojalitetsprogram?
Handla för X:- och ladda gratis Y kWh, köp tre Z och betala för två, få Q kWh på köpet, etc?
Jag är själv en sucker för den typen av konstruktioner, och skulle säkert gå på den här också om jag inte laddade gratis både hemma i garaget och på SuC
/fth
Handla för X:- och ladda gratis Y kWh, köp tre Z och betala för två, få Q kWh på köpet, etc?
Jag är själv en sucker för den typen av konstruktioner, och skulle säkert gå på den här också om jag inte laddade gratis både hemma i garaget och på SuC

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Någon eldade ju upp lidlbutiken i Motala, så de fick bygga en ny, (minns inte om det blev på samma ställe) men den nybyggda butiken fick gratisladdare.DanneLKPG skrev:Frågade LIDL angående planer på laddare på LIDL Linköping (finns bara 1 butik)... Inga planer fanns. Riktigt trist då det är en välbesökt butik i den delen av stan som är i princip längst från några snabbladdare.bonath skrev:Teslaspolen skrev:Väntar fortfarande på att en enda Lidl butik i närheten ens ska skaffa en laddare...
Frågade Lidl.
Haha ge inte folk några idéer nu!!wannabee skrev:Någon eldade ju upp lidlbutiken i Motala, så de fick bygga en ny, (minns inte om det blev på samma ställe) men den nybyggda butiken fick gratisladdare.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Jo, det är ju trist om de har nåt dragplåster och sen funkar det inte när man kommer dit, man kan ju inte se när de är som mest upptagna heller.Bjelke skrev:Men på vissa ställen tror jag det har fått lite motsatt effekt eftersom dom varit upptagna av icke-kunder (typ) för
då blir det ju lite brustna förväntningar-effekt när man förhoppningsfull åker dit och blir utan ”bonusen”…
Men visst har dom fått mycket cred bland elbilsägare![]()
Var fullt idag i Lidl Edsberg och jag vet inte om folk parkerar hela dagen eller inte, men det var ju samma bilar före som efter jag handlat, så de kan ju gott och väl fulparkera hela dagen så vitt jag vet.
Tesla M3 LR..
Bra förslag.fth skrev:Borde det inte vara rätt enkelt att koppla laddning till deras lojalitetsprogram?
Jag är själv en sucker för den typen av konstruktioner, och skulle säkert gå på den här också om jag inte laddade gratis både hemma i garaget och på SuC![]()
/fth
Då ger det fortfarande bra PR för att ta miljöbilar till Lidl, men undviker att Taxi och andra missbrukar servicen.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Off Grid Byggaren
Jag brukar passera Lidl i Sollentuna några gånger varje vecka. Det är nästan alltid fullt med taxibilar som står där.
Någon enstaka gång har jag lyckats ladda, och då även passat på att handla samtidigt.
50 kW laddaren är tyvärr även blockerad om någon laddhybrid står och laddar med 3,7 kW AC-laddning.
Någon enstaka gång har jag lyckats ladda, och då även passat på att handla samtidigt.
50 kW laddaren är tyvärr även blockerad om någon laddhybrid står och laddar med 3,7 kW AC-laddning.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Blivit klart bättre sedan det sattes upp en lapp att taxibilar ej får ladda. MVHOff Grid Byggaren skrev:Jag brukar passera Lidl i Sollentuna några gånger varje vecka. Det är nästan alltid fullt med taxibilar som står där.
Märkligt att måla 4 platser om det bara är två bilar som kan ladda.Off Grid Byggaren skrev:Jag brukar passera Lidl i Sollentuna några gånger varje vecka. Det är nästan alltid fullt med taxibilar som står där.
Tesla M3 LR..