Nu är det ju tillbaka till framtiden-dag, och vad passar bättre då än en riktig tillbaka-till-framtiden-app till Teslan som jag har kodat under ett par sömnlösa nätter!
För den som vill prova den i morgon när ni vaknar så delar ni skärmen i två och lägger webbläsaren längst ner.
Webbappen hittar ni på http://www.grym.as/teslafuture
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Testade och fick äntligen veta varför min webbläsare är så knäpp. Webbläsaren verkar vara inställd med en tidszon i Kalifornien. Ligger 10 timmar fel. Så jag åker tydligen bakåt i tiden.
Tanken slog mig att webbläsaren skulle kunna bidra med en bra metod för att få in saknad funktionalitet i bilen. Går det att skriva diverse appar, t.ex. en sjysst körjournalsapp via en hemsida ?.
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tanken slog mig att webbläsaren skulle kunna bidra med en bra metod för att få in saknad funktionalitet i bilen. Går det att skriva diverse appar, t.ex. en sjysst körjournalsapp via en hemsida ?
Tanken slog mig att webbläsaren skulle kunna bidra med en bra metod för att få in saknad funktionalitet i bilen. Går det att skriva diverse appar, t.ex. en sjysst körjournalsapp via en hemsida ?.
/70D
Det går, och det finns flera såna sidor redan, men webbsidorna får inte tillgång till data från bilen direkt, utan det måste isåfall gå via att du ger ut användarnamn och lösenord till MyTesla och att de sen hämtar data via API:et.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tanken slog mig att webbläsaren skulle kunna bidra med en bra metod för att få in saknad funktionalitet i bilen. Går det att skriva diverse appar, t.ex. en sjysst körjournalsapp via en hemsida ?
Men det är som Challe76a skriver att webbläsaren går efter Kalifornien tid och klockan kör svensk tid. Gör alla bilar det eller är det lite blandat på den fronten?
Model S P100D
Model S S85D
Referral link: http://---
Blir inte mkt tid kvar för jobb och familj med både appkodande och forumhäng?
Äsh, har riggat livet bra för mig och har gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn. Driver mitt eget bolag med huvudkontor i huset jag bor i och har dessutom au pair som gör barnen klara på morgonen och hämtar/lämnar på skola/dagis, och slipper därmed allt annat elände som ni som sitter fast i "grottekvarnen" dras med (pendlingstider, outsinlig mängd meningslösa möten, långa luncher, mer möten, ännu mer möten etc. etc.). Bara de fem timmar i veckan som du spenderar på lunch, kan jag använda till att käka en macka över datorn samtidigt som jag kodar en app eller göra något annat som gör mig lycklig. Blickar ner på er andra från toppen av Maslows behovtrappa