Hejsan smarta forummedlemmar!
Mina föräldrar är otroligt nära att beställa sig en Model Y. Egentligen kvarstår bara två saker och den ena kan jag kanske få lite input kring här bland 3:orna.
Min fråga riktar sig till er som äger röda Model 3:or. Allra helst ni som har en som är från första lasten som väl kom i mars 2019. Hur nöjda är ni med färgen? Otroligt subjektiv fråga men håller den sig bra? Bleks den? Ser smutsig ut fort? Är er röda bil snabbare än alla andra färger på motorvägen? Frågan om hur den håller sig över tid är kanske den viktigaste då min mamma är rädd att den ska bli blekare över tid.
(Den andra frågan rör huruvida de ska vänta till lasten som kanske kommer i Q4 för att få ett större batteri än de som levereras idag så om någon har starka gissningar tar jag tacksamt emot även om det väl just är gissningar för oss alla.)
Tack!
Röd Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Röd Model 3
Jag har en röd Model S från 2016
1. Lacken ser ut som ny, förutom att något pucko har dunkat i fram och bakdörr på höger sida.
2. Ja, den är smutsig när jag inte tvättat den vilket händer för ofta.
3. Helt klart den snabbaste bilen jag haft.
4. Man ska aldrig vänta med att köpa en Tesla utan man ska börja äga så fort som möjligt.
1. Lacken ser ut som ny, förutom att något pucko har dunkat i fram och bakdörr på höger sida.
2. Ja, den är smutsig när jag inte tvättat den vilket händer för ofta.

3. Helt klart den snabbaste bilen jag haft.
4. Man ska aldrig vänta med att köpa en Tesla utan man ska börja äga så fort som möjligt.
Detta tror jag VÄLDIGT många Teslaägare instämmer i.LarsL skrev:4. Man ska aldrig vänta med att köpa en Tesla utan man ska börja äga så fort som möjligt.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Röd model 3 från mars 2019 4200mil, också som ny. En lackbehandling rosenberg när den var ny.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh