Vecka från nu menar jag. Blir lite nedslagen över hur folk hanterar apn...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
"Det finns bara två saker som är oändliga i vår värld, universums utbredning och mänsklig dumhet. Den första är jag dock inte säker på än." med de orden önskar jag en trevlig helg
Blev lite väl kanske har redigerat titeln för att undvika hjärtinfarkter. Tycker ändå att folk bör tänka sig för ett varv till, för att inte sätta ännu fler käppar i hjulen för tekniken.
Jag kan mycket väl tänka mig att APn redan idag har räddat människoliv och minskat mängden allvarliga skador. Det är något vi aldrig riktigt kommer att veta förrän det finns ett brett statisktiskt material. Naturligtvis är det de intelligensbefriade exemplen som kommer att uppmärksammas men med den typ av aktiva säkerhetssystem som Teslan har med nödbromsning etc tror jag att olycksfrekvensen minskar.
Ja jag tror att kombinationen av de olika hjälpmedel som finns garanterat har ökat säkerheten något.
Risken med autopiloten är såklart att folk inte är uppmärksamma själva och litar för mycket på autopiloten.
Finns ju redan massa filmer när folk gör allt annat än att kolla på vägen.
Jag kan mycket väl tänka mig att APn redan idag har räddat människoliv och minskat mängden allvarliga skador. Det är något vi aldrig riktigt kommer att veta förrän det finns ett brett statisktiskt material. Naturligtvis är det de intelligensbefriade exemplen som kommer att uppmärksammas men med den typ av aktiva säkerhetssystem som Teslan har med nödbromsning etc tror jag att olycksfrekvensen minskar.
Tesla borde ha ett brett statistiskt urval. Redan efter en dag borde ju tusentals mil ha körts med autopiloten...
Jag kan mycket väl tänka mig att APn redan idag har räddat människoliv och minskat mängden allvarliga skador. Det är något vi aldrig riktigt kommer att veta förrän det finns ett brett statisktiskt material. Naturligtvis är det de intelligensbefriade exemplen som kommer att uppmärksammas men med den typ av aktiva säkerhetssystem som Teslan har med nödbromsning etc tror jag att olycksfrekvensen minskar.
Tesla borde ha ett brett statistiskt urval. Redan efter en dag borde ju tusentals mil ha körts med autopiloten...
Det är ändå svårt att mäts sånt här.
Bara för att bilen varnar och bromsar, så betyder inte det att det hade hänt en olycka om den inte hade bromsat. Föraren kanske just skulle göra samma sak.
Men bara en grov mätning på olycka/mil med och utan autopilot borde ge fingervisning, även om man inte tar hänsyn till kausiliteter etc? Finns ju som sagt ganska mycket data redan
Det är ju bra om alla dessa filmklipp på strulande Autopilotsystem kommer ut. Det kanske får "människor" att tänka till? Men man kan tvivla fortfarande ser man folk som släpper ratten trots att bilen tydligt anger att du ska hålla i ratten med bägge händerna tex.
Jag kan mycket väl tänka mig att APn redan idag har räddat människoliv och minskat mängden allvarliga skador. Det är något vi aldrig riktigt kommer att veta förrän det finns ett brett statisktiskt material. Naturligtvis är det de intelligensbefriade exemplen som kommer att uppmärksammas men med den typ av aktiva säkerhetssystem som Teslan har med nödbromsning etc tror jag att olycksfrekvensen minskar.
Tesla borde ha ett brett statistiskt urval. Redan efter en dag borde ju tusentals mil ha körts med autopiloten...
Det är ändå svårt att mäts sånt här.
Bara för att bilen varnar och bromsar, så betyder inte det att det hade hänt en olycka om den inte hade bromsat. Föraren kanske just skulle göra samma sak.
Och bara för att det händer en olycka så betyder det inte att det inte hade hänt en utan autopilot. Det hade kanske hänt ändå.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jag kan mycket väl tänka mig att APn redan idag har räddat människoliv och minskat mängden allvarliga skador. Det är något vi aldrig riktigt kommer att veta förrän det finns ett brett statisktiskt material. Naturligtvis är det de intelligensbefriade exemplen som kommer att uppmärksammas men med den typ av aktiva säkerhetssystem som Teslan har med nödbromsning etc tror jag att olycksfrekvensen minskar.
Tesla borde ha ett brett statistiskt urval. Redan efter en dag borde ju tusentals mil ha körts med autopiloten...
Det är ändå svårt att mäts sånt här.
Bara för att bilen varnar och bromsar, så betyder inte det att det hade hänt en olycka om den inte hade bromsat. Föraren kanske just skulle göra samma sak.
Och bara för att det händer en olycka så betyder det inte att det inte hade hänt en utan autopilot. Det hade kanske hänt ändå.
Ja, men just därför vill man ju ha en objektiv bild av det hela. Media kommer ju använda det på samma sätt som batteribränderna...
De kallar det för "prank" och det hade kanske kunnat vara roligt om autopiloten var helt pålitlig, men nu blir jag mest irriterad över att de är så oansvariga.
Du vet när man snabbt släpper en version 1.01 precis efter att man har släptt 1.0?
När mjukvaruutvecklarna ser ut så här efter de har tittat på loggarna: