På min LR -21 MiC känns allt gediget och premium, förutom att det låter väldigt ihåligt och plastigt när man knackar på trälisten på instrumentpanelen oberoende var på den man knackar. Normalt eller en produktionsmiss på mitt exemplar?
Märkligt om man inte har brytt sig om detta i designen när man fått till resten så bra numera.
Instrumentpanelen
Moderator: Redaktion
Re: Instrumentpanelen
Varför ska du knacka på trälisten?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Ha ha, bra fråga. Varför inte?
Jag tolkar ditt svar som att det är normalt. No big deal så länge det inte skramlar eller knirrar, men om allt annat känns gediget kan man undra varför man har tänkt annorlunda här.
Jag tolkar ditt svar som att det är normalt. No big deal så länge det inte skramlar eller knirrar, men om allt annat känns gediget kan man undra varför man har tänkt annorlunda här.
TM3 LR -24 Highland
Du får testa att knacka på trälisterna i några andra bilar och sen återkomma med resultatet tycker jag. 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Nu loggar jag ut, nog med internet idag.
#hoppasteslaknackarsinabilarsomqualityinspection2022
#hoppasteslaknackarsinabilarsomqualityinspection2022
På min W203 (mercedes c-klass 2001-2007) bytte jag det fula träet runt radion och klimatknapparna, för någon hade bestämt sig för att såga ut radion
Det var träfaner backat av en platta av gjuten (die cast) metall.
Snacka om onödig vikt. Men den lät bra när man knackade på den. 

Det var träfaner backat av en platta av gjuten (die cast) metall.

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Hejsan, hade knarr från träpanelen så ringde hit en serviceperson. Hela listen sitter med clips så han drog loss den och monterade ”gummi” emellan för att få bort knarret. Eftersom den sitter med clips med ett visst avstånd mellan varje clips så låter det nog ihåligt när du träffar mittemellan 

Varenda detalj gnekar om man trycker på dom i min bil, men samtidigt så är bilen knäpptyst när jag kör. Tidigare bilar BMW och Ådi har varit tvärtom, mycket fingerspetzgefuhl, men klarr och gnek när man kör. Tack Elon