Instrumentpanelen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zimpan
Teslaägare

Instrumentpanelen

Inlägg av zimpan »

På min LR -21 MiC känns allt gediget och premium, förutom att det låter väldigt ihåligt och plastigt när man knackar på trälisten på instrumentpanelen oberoende var på den man knackar. Normalt eller en produktionsmiss på mitt exemplar?
Märkligt om man inte har brytt sig om detta i designen när man fått till resten så bra numera.
TM3 LR -24 Highland
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Instrumentpanelen

Inlägg av taliz »

Varför ska du knacka på trälisten?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
zimpan
Teslaägare

Inlägg av zimpan »

Ha ha, bra fråga. Varför inte?
Jag tolkar ditt svar som att det är normalt. No big deal så länge det inte skramlar eller knirrar, men om allt annat känns gediget kan man undra varför man har tänkt annorlunda här.
TM3 LR -24 Highland
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Du får testa att knacka på trälisterna i några andra bilar och sen återkomma med resultatet tycker jag. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Nu loggar jag ut, nog med internet idag.

#hoppasteslaknackarsinabilarsomqualityinspection2022
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

På min W203 (mercedes c-klass 2001-2007) bytte jag det fula träet runt radion och klimatknapparna, för någon hade bestämt sig för att såga ut radion :roll:

Det var träfaner backat av en platta av gjuten (die cast) metall. :shock: Snacka om onödig vikt. Men den lät bra när man knackade på den. :P
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Lidas

Inlägg av Lidas »

Hejsan, hade knarr från träpanelen så ringde hit en serviceperson. Hela listen sitter med clips så han drog loss den och monterade ”gummi” emellan för att få bort knarret. Eftersom den sitter med clips med ett visst avstånd mellan varje clips så låter det nog ihåligt när du träffar mittemellan :)
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare

Inlägg av Front242 »

Varenda detalj gnekar om man trycker på dom i min bil, men samtidigt så är bilen knäpptyst när jag kör. Tidigare bilar BMW och Ådi har varit tvärtom, mycket fingerspetzgefuhl, men klarr och gnek när man kör. Tack Elon
Skriv svar